Predaje Plzeňského Prazdroja Slovensko v roku 2022 vzrástli o takmer dve percentá na takmer 1,7 milióna hektolitrov piva. Rastúcu krivku si už druhý rok po sebe udržalo aj nealko. Informovala o tom spoločnosť v tlačovej správe.
„Ukázalo sa, že Slováci dlhodobo inklinujú ku kvalite a obľubujú prémiové produkty, no zároveň sú otvorení novinkám, čo tiež prispelo k celkovej pozitívnej bilancii,“ komentuje výsledky obchodný riaditeľ a podpredseda predstavenstva spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko Martin Grygařík.
K nárastu segmentu nealko v Prazdroji prispeli novinky, ktoré prekonali plán o 23 percent. Dnes je každé siedme pivo z Prazdroja na Slovensku nealkoholické.
Čísla spred pandémie ešte nedosiahli
„K pozitívnym číslam nám pomohla nielen vydarená letná sezóna, ale aj desiatky úspešne zrealizovaných podujatí po celom Slovensku,“ dodáva Martin Grygařík.
Ako sa menia preferencie konzumentov piva na Slovensku? Zaváži už aj balenie a svoje si tiež vypýta inflácia
Po dvoch rokoch poklesu spoločnosť zaznamenala obrat v kategórii čapovaných pív, ktorá medziročne rástla o 38 percent. Avšak dodnes sa nedostala na čísla spred pandémie. Okrem toho, že sa spotrebitelia nevrátili do prevádzok naplno, segment čelil aj nedostatkom kvalifikovaného personálu či nárastu cien energií a inflácii.
„V čapovanom pive sme dlhodobo jednotkou, no vnímame, že dva roky pandémie mu dali aj spolu s celým gastro segmentom výrazne zabrať. Naša vízia je prinavrátiť spotrebiteľov, ale aj kvalifikovaný personál, oživiť záujem o túto oblasť a reštartovať pivnú kultúru,“ hovorí obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko pre prevádzky a reštaurácie Branislav Kubiš.
Záujem o pivo v sklenených fľašiach
Prazdroju sa darilo aj v oblasti baleného piva, a to aj napriek tomu, že definitívne odišiel od pivných PET fliaš. Tento segment v porovnaní s rokom 2021 klesol o 7 percent.
Zníženie DPH v reštauráciách môže pomôcť najmä v lete. Gastro sektor je nútený neustále hľadať nový normál
„Pozitívne vnímame, že celý minulý rok pretrvával rastúci záujem Slovákov o pivo vo vratných sklenených fľašiach, ktoré sú z pohľadu baleného piva environmentálne najvhodnejšou voľbou. V objemoch medziročne narástli o 28 % a v ich predaji sme na Slovensku lídrom. V uplynulom roku však rástli aj naše podiely pri pive v plechovkách,“ približuje nárast obchodný riaditeľ pre maloobchod a obchodné reťazce spoločnosti David Kovář.
Plzeňský Prazdroj Slovensko je s 580 zamestnancami jedným z najmodernejších pivovarov v strednej Európe. Do portfólia značiek spoločnosti patrí Pilsner Urquell, Šariš, Velkopopovický Kozel, Radegast, Gambrinus, Smädný Mních, Peroni, Captain Jack a nealkoholické pivo Birell.