Firmy a organizácie opäť vyzývajú poslancov na odmietnutie zákazu nedeľného predaja. Do výzvy sa zapojili Inštitút moderného spotrebiteľa, Iniciatíva slovenských maloobchodníkov, INESS, INEKO, Podnikateľská aliancia Slovenska, Bratislava Policy Institute, GANT, EXIsport, Super zoo, NAY, Panta Rhei, Manufaktura a Tesco.
Zákaz neprospeje nikomu
V tlačovej správe Inštitút moderného spotrebiteľa upozorňuje, že zákaz neprospeje nikomu, ani spotrebiteľom, ani zamestnancom, ani podnikateľom a v konečnom dôsledku ani štátu.
Signatári výzvy tvrdia, že zákaz nedeľného nakupovania pre spotrebiteľov by znamenal zhoršenie dostupnosti tovarov a služieb, ktoré by zároveň mohli zdražieť. Pre zamestnancov by zákaz znamenal stratu pracovných miest alebo zníženie príjmu.
Hlas-SD chce presadiť balík opatrení proti zdražovaniu potravín, treba aj obmedziť prirážku reťazcov (video)
Dopad by mal na študentov
Zákaz by mal osobitný dopad na brigádujúcich študentov, ktorí okrem víkendu veľa iných možností na privyrobenie nemajú. Obchodníkom by sa zas znížili tržby.
„Aj štáty, ktoré zákaz nedeľného nakupovania majú, si vlastne uvedomujú, ako nepotrebné a škodlivé opatrenie to je. V Chorvátsku práve podobné obmedzenia zavádzajú do praxe a rovno povedali, že obchodníci si môžu vybrať 16 nedieľ, kedy zostanú otvorení. Poľsko má tiež 7 nedieľ v roku, počas ktorých je nedeľné nakupovanie dovolené. Ak teda hneď pri zavádzaní opatrenia zákonodarca rozmýšľa nad tým, ako ho obísť, asi nie je tak prínosné,“ uviedol riaditeľ Inštitútu moderného spotrebiteľa Filip Kužma.