Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) zorganizovala v tomto roku 35 podnikateľských misií doma aj v zahraničí, zrealizovala štyri vlastné kooperačné podujatia a zabezpečila účasť slovenských podnikov na 17 medzinárodných veľtrhoch v zahraničí. Taktiež pripravila 35 vzdelávacích aktivít a vypracovala 140 obchodných dopytov.
„V rámci podpory exportu a internacionalizácie slovenských podnikov pracuje agentúra SARIO s niekoľkými nástrojmi a vytvorila aj vlastné funkčné platformy – veľtrhy a výstavy, podnikateľské misie, kooperačné podujatia, proexportné semináre a webináre, dopyty na vyhľadanie obchodného partnera (tzv. sourcing), individuálne teritoriálne informácie a konzultácie,“ uviedla ďalej pre agentúru SITA k svojmu pôsobeniu agentúra.
Agentúra SARIO uzavrela v prvom polroku 17 investičných projektov v objeme takmer 190 miliónov eur
Čo sa týka plánov agentúry na nadchádzajúci rok, jej primárnym cieľom ostáva podpora prílevu zahraničných investícií s exportným potenciálom a pridanou hodnotou, ktoré bude v rámci svojich kompetencií smerovať do menej rozvinutých regiónov. Ďalej je to pokračovanie v systematickej podpore exportných aktivít slovenských subjektov na globálnom trhu, iniciovanie transferu najmodernejších inovatívnych technológií do výrobnej praxe a vytváranie konkrétnych príležitostí v oblasti zahraničného obchodu, ktoré prinesú reálne výsledky.
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu je štátna agentúra, ktorá vznikla v roku 2001 v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva SR. SARIO sa usiluje o príliv investícií s exportným potenciálom a pridanou hodnotou na Slovensko, podporuje exportné aktivity slovenských spoločností na globálnom trhu a iniciuje transfer najmodernejších inovatívnych technológií do výrobnej praxe.