Kľúčový komponent do elektromobilov sa najviac vyrába v Číne, dôležitú úlohu by však mohla zohrať aj stredná Európa

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Priemysel, autá, automobilka
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Stredná a východná Európa môžu zohrať dôležitú úlohu v rámci celosvetovej výrobnej kapacity batérií do elektromobilov. Rastúci dopyt po tomto type vozidiel totiž prispieva k výraznému zvýšeniu dopytu po ich kľúčovom komponente.

Zvýšenie výroby

Ako vyplýva z údajov zverejnených Slovenskou asociáciou pre elektromobilitu (SEVA), predpokladá sa, že globálna výrobná kapacita lítium-iónových batérií sa do roku 2027 zvýši osemnásobne a dosiahne 8 945 gigawatthodín (GWh).

„Podľa rebríčka BloombergNEF (BNEF) za rok 2022 patria Poľsko, Maďarsko, Česká republika a Slovensko medzi 30 najlepších krajín, ktoré vedú dodávateľský reťazec lítium-iónových batérií a aktívne prispievajú k budovaniu globálneho hodnotového reťazca v sektore batérií,“ konštatuje SEVA.

Trhu dominuje Čína

Celkovo predstavovali vlani európske krajiny 14 % celosvetovej výrobnej kapacity batérií.

Celému trhu naďalej dominuje Čína, predpokladá sa, že jej podiel klesne zo 77 % v roku 2022 na 69 % v roku 2027. Zároveň sa očakáva, že Európa bude v tomto období domovom šiestich z desiatich krajín s najvyššou výrobou batérií. Dominovať by mali Poľsko a Maďarsko.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie SEVA Slovenská asociácia pre elektromobilitu