Nedostatok polovodičov v automobilovom sektore stále pretrváva. Kedy sa očakáv zlepšenie?

Problémy pritom podľa generálneho sekretára Zväzu automobilového priemyslu SR Viktora Marušáka trápia tak slovenské automobilky, ako aj ich dodávateľov.
PRIEMYSEL: Automobilový závod Jaguar Land Rover
Foto: SITA/Martin Medňanský

Automobilový sektor na Slovensku aj naďalej trápi nedostatok polovodičov. Problémy pritom podľa vyjadrenia generálneho sekretára Zväzu automobilového priemyslu SR Viktora Marušáka trápia tak slovenské automobilky, ako aj ich dodávateľov.

„Situácia s nedostatkom polovodičových komponentov stále pretrváva. Napriek vysokému dopytu po vozidlách nedostatok naďalej spôsobuje obmedzenia vo výrobe,“ zhodnotil.

Čo sa týka samotných fabrík, tie sa podľa Marušáka snažia reagovať operatívne. Pri odstávkach výroby by však zväz uvítal zjednodušenie legislatívy v oblasti skrátenej práce, teda pri tzv. kurzarbeit.

„Očakávame, že kríza polovodičov bude pretrvávať aj v budúcom roku v podobnom rozsahu,“ uviedol generálny sekretár k ďalšiemu vývoju. Predpokladá, že situácia sa mierne zlepší v roku 2024.

Viac k osobe: Viktor Marušák
Firmy a inštitúcie: ZAP Zväz automobilového priemyslu SR

Ďalšie k téme

Odporúčané