Pandémia výrazne urýchlila procesy automatizácie a digitalizácie a mnohé povolania odsunula do úzadia. Tento fakt sa výrazne dotýka aj automobilového priemyslu.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
Ako informuje Zväz automobilového priemyslu SR, Slovensko patrí do prvej dvadsiatky krajín, v ktorých je zastúpenie robotov v priemyselnej výrobe najvyššie, všetky automobilky sa prihlásili k zelenej transformácii smerom k výrobe bezemisných a nízkoemisných vozidiel.
Systém duálneho vzdelávania
„Výber zamestnania sa stal náročnejším, uspejú tí absolventi, ktorých dokáže škola pripraviť na nástup moderných technológií a rozvíjať v nich zručnosti, potrebné na adaptáciu na nové podmienky,“ konštatuje predseda vzdelávacej komisie zväzu Tomáš Polaščin.
Aký dopad má vojna na Ukrajine na slovenské automobilky? Volkswagen stále dopláca na polovodičovú krízu
V tejto súvislosti vyzdvihol najmä systém duálneho vzdelávania. Jeho absolventi dosahujú o 22 % vyššiu zamestnanosť a zarábajú viac v priemere o 17 %.
Príprava priamo u zamestnávateľa
Študenti duálneho vzdelávania sa pripravujú na svoje povolanie priamo u zamestnávateľa. Už počas štúdia dostanú motivačné štipendium a majú možnosť uzatvoriť s budúcim zamestnávateľom pracovnú zmluvu.
Trnavskému Stellantisu sa vlani darilo, pripísal si zisk za viac ako 13 miliárd eur
Zamestnávatelia ponúkajú možnosť prihlásiť sa do duálneho vzdelávania aj tento rok. Žiaci, ktorí končia deviaty ročník základnej školy majú možnosť poslať svoje prihlášky do 20. marca.