Slovenským exportérom chýbajú informácie, prijali by menej byrokracie a kreatívnejšiu podporu zo strany štátu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Export, exportéri
Foto: ilustračné, ttps://www.gettyimages.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Nedostatok správnych a včasných informácií. Takto opísal najčastejšie problémy našich exportérov v rozhovore pre agentúru SITA predseda Rady slovenských exportérov (RSE) Lukáš Parízek. Podnikatelia podľa neho nemajú čas dohľadávať si všetky údaje, informácie, ponuky, príležitosti či obmedzenia v globálnom rozmere.

Oni potrebujú zadať otázku a dostať na ňu jasnú a včasnú odpoveď,“ stručne opísal.

Štát by sa preto podľa neho mal v spolupráci s firmami usilovať, aby boli informácie o investičných príležitostiach, tendroch, výstavách, biznis misiách či sankciách distribuované relevantným podnikateľom čo najrýchlejšie a najzrozumiteľnejšie.

Podpora zo strany štátu nie je zložitá

Ideálna podpora zo strany štátu pre slovenskú spoločnosť, ktorá by chcela rozšíriť svoje podnikanie za naše hranice alebo už v zahraniční pôsobí, ale rada by vstúpila aj na nové trhy, pritom podľa Parízeka nie je zložitá.

Slovenská firma sa ozve so žiadosťou o pomoc alebo informácie a štát jej túto pomoc v čo najväčšej miere poskytne, vrátane potrebného politického lobingu či financovania,“ priblížil.

Je potrebné zjednodušiť byrokraciu

Zdôraznil, že nestačí len povedať, toto nám zákon neukladá, alebo nie je našou úlohou robiť za vás biznis, či dohľadajte si potrebné informácie v zákonoch a smerniciach na tej a tej webstránke.

Je naozaj potrebné opustiť komfortnú zónu, zjednodušiť byrokraciu a kreatívnym spôsobom hľadať riešenia,“ vyhlásil predseda rady exportérov.

Imidž slovenských firiem

Ak sa totiž podľa neho bude viac dariť slovenským spoločnostiam, bude sa viac dariť aj Slovensku. Aktuálnych imidž našich firiem v zahraničí pritom nie je lichotivý.

Myslím si, že vo svetovom meradle nám takýto imidž vlastne chýba. Tým nehovorím, že je zlý, skôr absentuje. Poznateľnosť našej krajiny je dosť nízka, ale to už je širšia otázka brandingu krajiny, oblasti turizmu, športu či služieb,“ podotkol Parízek.

Rada slovenských exportérov je podnikateľské združenie, ktoré kolektívnym hlasom presadzuje záujmy slovenského súkromného sektora v oblasti exportu. Združuje členov a partnerov z rôznych sektorov, ktorí exportujú produkty a služby do celého sveta.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Lukáš Parízek
Firmy a inštitúcie Rada slovenských exportérov