Hlavné mesto SR Bratislava ako správca dane z nehnuteľnosti na svojom území upozorňuje občanov a právnické osoby, aby podali do konca januára daňové priznanie k dani z nehnuteľnosti, ak nastala akákoľvek zmena v porovnaní s uplynulým obdobím. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Bratislavy Zuzana Onufer s tým, že povinnosť podať daňové priznanie majú tí, ktorí kúpili, predali, darovali, dostali do daru nehnuteľnosť, alebo tí, ktorí skolaudovali rozostavanú nehnuteľnosť.
V prípade dedičstva sa daňové priznanie podáva do 30 dní od právoplatnosti rozhodnutia o dedičstve. Priznanie k dani z nehnuteľnosti možno podať poštou, osobne alebo elektronicky. K elektronickému podaniu je potrebné mať elektronický občiansky preukaz a podanie možno vybaviť na internetovej stránke www.esluzbyba.sk. Osobne môže daňovník priznanie podať v podateľni oddelenia miestnych daní a poplatkov na Blagoevovej ulici 9 v Petržalke. Tým daňovníkom, u ktorých sa nič nezmenilo, príde výmer dane z nehnuteľnosti tak ako doposiaľ.
Za nepodanie priznania hrozia sankcie
Daňovník musí v priznaní k dani z nehnuteľnosti uviesť číslo parcely, orientačné číslo a súpisné číslo pri stavbách, číslo bytu pri bytoch. Údaje sú uvedené v liste vlastníctva k nehnuteľnosti alebo v rozhodnutí katastrálneho odboru, Okresného úradu Bratislava, alebo v zmluve, ktorou nadobudol nehnuteľnosť. V prípade bezpodielového vlastníctva manželov podáva priznanie len jeden z manželov. V prípade spoluvlastníkov podávajú vlastníci daňové priznanie buď každý do výšky svojho podielu alebo na základe dohody spoluvlastníkov podá daňové priznanie jeden z nich.
Pokuta za nepodanie daňového priznania v lehote je od päť do tritisíc eur podľa závažnosti priestupku. Do predmetu zdanenia patria okrem stavieb, bytov, nebytových priestorov a pozemkov napríklad aj stavby podzemných garáží, ambulantných stánkov a prenosných trafostaníc.
Všetky informácie k podaniu priznania nájdu ľudia na internetovej stránke hlavného mesta www.bratislava.sk v sekcii dane alebo na www.esluzbyba.sk.