Slovensko čaká rozsiahla výstavba a rozšírenie nákupných centier

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Galeria Martin
Zdroj: Cushman & Wakefield / Galeria Martin

Výstavba a rozširovanie nákupných centier na Slovensku bude pokračovať, pričom do konca tohto roka by malo byť dostavaných viac ako 56 tisíc metrov štvorcových priestorov. Ako ďalej informuje spoločnosť Cushman & Wakefield, v centre Martina aktuálne ukončujú výstavbu nového centra Galeria Martin s plánovaným otvorením na konci novembra a taktiež rozšírenie už existujúceho nákupného centra Tulip. V Prešove je plánované otvorenie nákupného centra Eperia a v Košiciach je to projekt Stanica, ktorý sa bude rozširovať o viac ako tisíc metrov štvorcových.

„Slovensko očakáva v rokoch 2017 a 2018 rozsiahlu výstavbu a rozšírenia nákupných centier. V roku 2017 to bude až 56 258 metrov štvorcových, ktoré majú byť celkovo za tento rok dokončené. Z toho 83 % pripadá na výstavbu nových nákupných centier, 17 % pripadá na plánované rozširovanie už existujúcich projektov,“ hovorí vedúca retail tímu v Cushman & Wakefield na Slovensku Katarína Paule.

Otvoriť by mali aj zmodernizovaný podchod na Trnavskom mýte

V budúcom roku by mali pribudnúť dve nové nákupné centrá. V prvej polovici roka 2018 sa plánuje otvorenie nákupného centra Point v Banskej Bystrici s rozlohou 5 537 metrov štvorcových a v Bratislave sa očakáva otvorenie zmodernizovaného podchodu na Trnavskom mýte s rozlohou 1 350 metrov štvorcových obchodných priestorov. „Z prístavieb očakávame v roku 2018 dokončenie rozšírenia nákupného centra Europa vo Zvolene, ktoré sa rozšíri o 8 600 metrov štvorcových,“ spresňuje Cushman & Wakefield.

Celková plocha nákupných centier v Európe dosiahla v prvej polovici tohto roka rozlohu 160,8 mil. metrov štvorcových, čo predstavuje pokles o 11 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Pribudlo 34 nových nákupných centier a 21 rozšírení centier, ktoré pridali celkovej rozlohe 1,2 mil. metrov štvorcových. Ďalších 6,8 milióna metrov štvorcových by malo byť dostavaných do konca rokov 2017 a 2018, uvádza v zverejnenej analýze spoločnosť Cushman & Wakefield.

Turecko je najaktívnejším trhom

V strednej a východnej Európe bolo v prvej polovici tohto roka dostavaných 825 tisíc metrov štvorcových a v západnej Európe 344 tisíc metrov štvorcových, kde sa ale čaká na dokončenie až dvoch tretín celkovej rozlohy centier. Turecko bolo jednoznačne najviac aktívnym trhom, v ktorom sa postavilo až 48 % z celkovej plochy všetkých európskych nákupných centier (566 tisíc metrov štvorcových), nasleduje Rusko (186 tisíc metrov štvorcových) a Taliansko (107 tisíc metrov štvorcových nových priestorov).

Cushman & Wakefield je celosvetovým lídrom v oblasti realitných služieb. Zamestnáva 43 000 ľudí vo viac ako 60 krajinách sveta, pričom ponúka služby ako prenájom, správa nehnuteľností, investičné poradenstvo, technická správa, globálne služby pre nájomcov či riadenie investícií.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať