Dištančne sa vzdeláva takmer sedem percent žiakov, na školách zatiaľ neevidujú výrazné výpadky pedagógov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling. Foto: SITA/Branislav Bibel

Dištančne sa vzdeláva 6,9 percenta žiakov, z nich 5,9 percenta online a zvyšok telefonicky alebo cez pracovné listy. Na tlačovej konferencii po rokovaní vlády o tom informoval minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling (SaS).

Ako pre agentúru SITA uviedol odbor komunikácie a marketingu ministerstva, týždenné hlásenie podľa Školského semafora k 17. januáru vyplnilo 90,6 percenta škôl, z ktorých 1,1 percento má obmedzenú výučbu vo všetkých triedach z dôvodu COVID-19. Najmenej žiakov v dištančnom vzdelávaní je v okrese Gelnica a najviac v okrese Stropkov.

Gröhling označil tento týždeň za prelomový, keďže sa vykonalo 468-tisíc samotestov, čo je zatiaľ najviac. S aktívnym ochorením COVID-19 (PCR, antigénový test z MOM) eviduje Ministerstvo zdravotníctva 0,4 percenta žiakov a 1,4 percenta zamestnancov.

Dodal, že momentálne neevidujú výrazný nedostatok učiteľov, avšak v súvislosti so šírením nového variantu omikron rokujú s epidemiológmi o skrátení karantény na päť dní.

„V rámci zaočkovanosti mládeže, medzi 10 až 14 rokmi je na úrovni 14 percent, pri mládeži od 15 do 17 rokov je to 38,7 percenta a zamestnancov v rámci školstva bolo prvou dávkou zaočkovaných 72 percent,“ skonštatoval minister.

Podiel žiakov v karanténe, ktoré regionálne úrady verejného zdravotníctva označili ako úzky kontakt, bol k 17. januáru 5,4 percenta. Zamestnancov škôl bolo v karanténe 0,9 percenta.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Branislav Gröhling
Firmy a inštitúcie MŠVVaŠ Ministerstvo školstva vedy výskumu a športu SR