Výučba žiakom sa presunula na internet, namiesto telesnej sa deti venujú pilatesu a joge

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: ilustračné, Pixabay

Vyučovací proces v banskobystrických základných školách, ktoré sú v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta, sa v týchto dňoch presunul do online priestoru. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa primátora mesta Zdenka Marhefková, učitelia komunikujú so svojimi žiakmi prostredníctvom rôznych komunikačných kanálov, telesná výchova sa zmenila na hodiny jogy, pilatesu či výučbu tanca.

Proces výučby učitelia prispôsobujú možnostiam rodín, vysvetľujú rodičom, ako majú pri riešení rôznych úloh postupovať. Kompetentní zamestnanci Odboru sociálnych vecí MsÚ v Banskej Bystrici zabezpečujú vzdelávanie aj školopovinným deťom, ktoré žijú v zariadení núdzového bývania KOTVA a v nájomnej bytovke na Internátnej ul. 12.

Viac o téme: Koronavírus

„Problematikou výučby sa zaoberáme aj v rómskych osadách, keďže pripojenie na internet je tam veľakrát mizivé. Pri rozdávaní rúšok sme rodičov upozornili, aby komunikovali s učiteľmi. Inak sa môže stať, že ich deti nebudú spĺňať podmienky pre pokračovanie v štúdiu do ďalšieho ročníka. Riešenie do budúcna vidíme vo forme interaktívnej školy a komunitnej intervencie tak, aby deti nezmeškali učivo a vzdelávanie,“ uviedol vedúci oddelenia sociálnej a krízovej intervencie Karol Langstein.

Škola žiakom zapožičala počítače

V základnej škole v mestskej časti Podlavice učia prváčikov čítať prostredníctvom Skypu, starším žiakom zasielajú prezentácie, cvičné testy či úlohy, okrem iného aj cez platformu EduPage. Školy hľadajú ďalšie možnosti, ako čo najlepšie komunikovať s celými triedami v dohodnutom čase.

„Vypracovali sme si časový rozvrh videohodín v jednotlivých ročníkoch na konkrétne predmety. Pevne veríme, že sa nám to podarí a vnesieme do takejto výučby systém,“ objasňuje zástupkyňa riaditeľa Základnej školy J. G. Tajovského v Podlaviciach Iveta Dlhošová.

Netradičná výučba je novinkou aj pre pedagógov a žiakov najväčšej banskobystrickej školy ZŠ Spojová. „Dôležitou úlohu školy je brať do úvahy dostupnosť žiakov k plneniu úloh cez počítače a nepreťažovať ich. Snažíme sa mapovať tento stav a usmerňovať kolegov,“ dopĺňa riaditeľka školy ZŠ Spojová Šárka Kováčová. V ZŠ Moskovská už tiež realizujú online systém vyučovania, pričom počítač tomu, kto ho nemal k dispozícii, požičala škola.

Nová skúsenosť tak pre učiteľov, ako i deti

Športová škola ZŠ Golianova nezabúda na hodiny telesnej výchovy. Športovci majú svoje individuálne športové plány a ostatní majú linky na videá s jogou, pilatesom či tancom.

„Máme šťastie v tom, že v škole fungujeme prakticky digitálne. Máme elektronické prístupy k učebniciam či pracovným zošitom. V rámci anglického jazyka si tretiaci vyrobili hru, aby si precvičili všetky otázky, ktoré sa už vedia po anglicky opýtať, šiestaci píšu recepty, siedmaci študujú Google mapy, aby sa naučili vyjadrovať smer, ôsmaci študujú kráľa Artuša prostredníctvom filmu, deviataci pracujú s textom a dostali tipy, ako si zlepšovať výslovnosť,“ doplnila vedúca Predmetovej komisie cudzích jazykov a koordinátorka programu Erasmus+ v ZŠ Golianova Andrea Gáborová.

Novú situáciu musel vyriešiť aj riaditeľ ZŠ Ďumbierska Patrik Ferianc. „Myslel som si, že za 18 rokov v školstve som zažil všetko, no aktuálna doba nás donútila spoznať niečo nové. Prvýkrát som zažil pedagogickú poradu cez videokonferenciu a ešte som ju musel aj viesť. Nakoniec všetko dobre dopadlo a je pozitívne, že máme IKT technológie, ktoré nás vedia aspoň digitálne spojiť,“ konštatoval riaditeľ.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Zdenka Marhefková