Facebook v utorok prehral súdny spor na Súdnom dvore Európskej únie v súvislosti s prelomovým rozhodnutím nemeckého protimonopolného orgánu, ktoré obmedzilo spôsob, akým spoločnosť využíva údaje na reklamu.
Súdny dvor uviedol, že nemecký orgán pre dohľad nad hospodárskou súťažou môže zvážiť, či spoločnosti ako Facebook dodržiavajú prísne pravidlá ochrany súkromia na kontinente, ktoré bežne presadzujú národné regulačné orgány na ochranu osobných údajov.
Škatuľkovanie konkurentov
Súd rozhodol, že protimonopolné úrady môžu brať do úvahy akékoľvek porušenie pravidiel ochrany osobných údajov, keď vyšetrujú, či technologickí giganti nezneužívajú svoju dominantnosť na trhu tým, že „škatuľkujú“ konkurentov.
Firmy vyzvali EÚ, aby prehodnotila pravidlá pre umelú inteligenciu, o jej rizikách vieme stále veľmi málo
„Vyhodnocujeme rozhodnutie súdu a v pravý čas odpovieme,“ uviedla vo vyhlásení spoločnosť Meta, materská firma Facebooku.
Zmena obchodného modelu
Súd sa priklonil k rozhodnutiu nemeckého protimonopolného úradu z roku 2019, keď hrozilo, že nastane zmena obchodného modelu spoločnosti Meta na predaj reklám zameraných na používateľov na základe údajov získaných z toho, ako trávia čas pri používaní jej služieb.
Spoločnosť Meta, ktorá taktiež vlastní Instagram a WhatsApp, sa proti tomuto rozhodnutiu odvolala, čo viedlo nemecké úrady k tomu, aby požiadali Súdny dvor EÚ o stanovisko.