Intenzita využívania sociálnych sietí medzi Slovákmi rastie, u niektorých ľudí však ich popularita jemne klesá

Sociálne siete, sociálne médiá, smartfón
Foto: ilustračné, Getty images

Využívanie sociálnych sietí je jednou z najčastejších aktivít, ktoré Slováci na internete vykonávajú. Až 85 percent Slovákov používa nejakú sociálnu sieť, pričom 63 percent ju navštívi aspoň raz denne.

Podľa prieskumu spoločnosti Go4insight je počet užívateľov sociálnych sietí na Slovensku stabilný, rastie skôr intenzita ich využívania. Informoval o tom Rastislav Kočan zo spoločnosti Go4insight.

Podiel pripojených ľudí je stabilný

„Podiel „pripojených“ ľudí na sociálne siete je na Slovensku v posledných rokoch stabilný. Podiel na celej populácii sa už veľmi nezvyšuje, hoci rastie intenzita využívania. Vidieť to na raste podielu tých obyvateľov Slovenska, ktorí sa na sociálne siete pripájajú aspoň raz denne,“ uvádza Kočan.

Dodáva, že sociálne siete majú v obľube viac ženy než muži a tento trend je badateľný prakticky od vzniku sociálnych sietí.

Prieskum ukázal nárast frekvencie využívania sociálnych sietí u ľudí starších ako 60 rokov, kde viac ako polovica z nich deklaruje, že využíva sociálne siete aspoň raz mesačne.

„Hoci sa celkový počet užívateľov medzi ľuďmi nad 60 rokov využívajúcich sociálne siete zvýšil iba mierne, narástol počet denných užívateľov. Každodenná interakcia na sociálnej sieti sa tak výrazne zvýšila práve v tejto vekovej kategórii. Podiel užívateľov na dennej báze sa už blíži k úrovni 40 percent,“ zdôraznil Kočan.

TikTok môže napodobniť Instagram

Popularita sociálnych sietí je podľa prieskumu na jemnom ústupe medzi ľuďmi vo vyššom produktívnom veku a v najvyšších sociálnych skupinách.

Na Slovensku je dlhodobo najpoužívanejšou sociálnou sieťou Facebook, ktorý využíva 77 percent slovenskej populácie. Druhou najpopulárnejšou sieťou je Instagram, ktorý využíva 42 percent populácie. Tretí je TikTok s 18 percentami.

Hoci Instagram stále môžeme považovať za sociálnu sieť predovšetkým pre mladých ľudí, pomaly rastie využívanie aj medzi ľuďmi v mladšom strednom veku (do 40 rokov) a aj medzi rodičmi mladých teenagerov. Podobný profil môže mať o niekoľko rokov aj TikTok, ktorý je v súčasnosti atraktívny predovšetkým pre teenagerov a mladých dospelých.

Prieskum bol vykonaný v priebehu mesiaca marec na vzorke 1 000 respondentov vo veku 15 až 79 rokov.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Rastislav Kočan
Firmy a inštitúcie Go4insight