Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb informuje verejnosť, že ak kontaktovaný zákazník na svojom telefónnom displeji uvidí trojčíslie (0)888, má vedieť, že ide o marketingový hovor a on sám sa rozhodne, či hovor prijme alebo nie.
Od 1. novembra 2022 sa dokonca zákazník sám môže rozhodnúť, z ktorej marketingovej oblasti chce byť kontaktovaný. Informovala o tom v tlačovej správe vedúca tlačovo – informačného oddelenia Adriána Volfová.
Zaregistrovať sa dá na webe
Zoznam telefónnych čísel pre zamedzenie nevyžiadaných marketingových volaní je prístupný na webovej adrese „nevyžiadanevolania“ alebo na webovom sídle úradu.
Bambusové ponožky či finančné služby vás už trápiť nemusia, marketingové volania po novom ľahko spoznáte
Aktualizácia telefónnych čísel registrovaných v zozname bude prebiehať pravidelne vždy k 1. a 16. dňu v kalendárnom mesiaci. Do zoznamu je možné zaregistrovať každé slovenské telefónne číslo.
Zákazník sa rozhodne sám
„Zákazník sa pri registrácii v zozname môže sám rozhodnúť, či zamedzí všetky marketingové volania na svoje telefónne číslo alebo si vyberie len konkrétne marketingové oblasti, z ktorých si neželá byť s ponukami telefonicky kontaktovaný,“ povedal predseda úradu Ivan Marták.
V prípade, že subjekty si nebudú plniť zákonné povinnosti a porušia pravidlá, úrad subjektom vykonávajúcim priamy marketing udelí pokutu od 200 eur do 5 percent z obratu za predchádzajúce účtovné obdobie.