Netflix stráca na popularite aj hodnote, pre úbytok predplatiteľov služba zaznamenala najväčší prepad svojich akcií

Netflix dúfa, že sa mu podarí zvrátiť straty krokmi, ktoré sa doposiaľ zdráhal podniknúť, vrátane zablokovania zdieľania účtov a zavedenia lacnejšej verzie služby, ktorá bude obsahovať reklamy.
Pokles pritom čiastočne súvisí s rozhodnutím Netflixu odísť v súvislosti s vojnou na Ukrajine z ruského trhu, čo spôsobilo úbytok 700-tisíc predplatiteľov. Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Streamovacia služba Netflix zaznamenala prvý úbytok predplatiteľov za viac ako desaťročie, čo spôsobilo zlacnenie jeho akcií počas predĺženého obchodovania o 25 %. Dôvodom sú obavy, že služba má už svoje najlepšie dni za sebou.

Netflix prichádza o svojich predplatiteľov

Zákaznícka základňa spoločnosti sa počas januára až marca zmenšila o 200-tisíc predplatiteľov. Vyplýva to zo štvrťročnej správy, ktorú zverejnili v utorok.

Pokles pritom čiastočne súvisí s rozhodnutím Netflixu odísť v súvislosti s vojnou na Ukrajine z ruského trhu, čo spôsobilo úbytok 700-tisíc predplatiteľov.

Spoločnosť však priznáva, že jej problémy sú hlbšie a na obdobie od apríla až júna prognózuje stratu ďalších dvoch miliónov predplatiteľov.

Akcie sa prepadli o polovicu

Ak sa straty z utorkového obchodovania v predĺžených hodinách premietnu aj do stredajšieho riadneho obchodovania, stratia akcie Netflixu v tomto roku už viac ako polovicu svojej hodnoty a akcionárov pripravia o približne 150 miliárd dolárov za menej ako štyri mesiace.

Netflix dúfa, že sa mu podarí zvrátiť straty krokmi, ktoré sa dosiaľ zdráhal podniknúť, vrátane zablokovania zdieľania účtov a zavedenia lacnejšej verzie služby, ktorá bude obsahovať reklamy.

Spoločnosť ukončila marec s 221,6 milióna predplatiteľmi po celom svete. Ich pokles priniesol aj pokles zisku v prvom štvrťroku o šesť percent oproti minulému roku na 1,6 miliardy dolárov, alebo 3,53 dolára na akciu. Tržby oproti vlaňajšku vzrástli o 10 % na takmer 7,9 miliardy dolárov.

Firmy a inštitúcie: Netflix