Výnosy skupiny O2 na Slovensku vrátane výsledkov spoločnosti O2 Business Services dosiahli v prvom štvrťroku 75 miliónov eur. Predstavuje to medziročný nárast o 9 percent. Počet zákazníkov operátora O2 narástol v sledovanom období medziročne takmer o 3 percentá, a to najmä vplyvom M2M SIM kariet na 2,22 milióna.
Opatrenia sa prejavili v nízkej návštevnosti
Zisk skupiny O2 pred úrokmi a zdanením (EBITDA) v sledovanom období dosiahol takmer 32 miliónov eur. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol v prvom štvrťroku výšku 11 eur.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
Podľa generálneho riaditeľa O2 Igora Tótha prísne protipandemické opatrenia sa v hospodárení O2 prejavili najmä nízkou návštevnosťou predajní a obmedzenou mobilitou zákazníkov. Tým utrpel najmä segment predplatených kariet, ako aj nižšia spotreba jednotiek dát, volaní a správ doma aj v zahraničí.
Zaznamenali nárast zákazníkov
Napriek týmto skutočnostiam spoločnosť rástla podľa neho vo výnosoch najmä z dôvodu zvyšujúcej sa bázy zákazníkov fakturovaných služieb. O2 zaznamenalo aj nárast zákazníkov využívajúcich domáci internet.
Nokia mala tento rok silný štart, jej zisk v prvom kvartáli medziročne stúpol na 375 miliónov eur
O2 vo februári ukončilo niekoľkomesačný proces výberu dodávateľa sietí novej generácie a za partnera pri ich budovaní si zvolilo spoločnosť Ericsson. Výberové konanie za účasti všetkých relevantných hráčov preverilo možnosti dodávateľov aj v praktických testoch, keď ešte v októbri 2020 O2 sprístupnilo 5G sieť v štyroch vybraných častiach Bratislavy aj verejnosti.