Aplikácia WhatsApp sa po dialógu s Európskou úniou (EÚ) zaviazala, že bude transparentnejšia pri zmenách svojich používateľských podmienok. Referuje o tom oficiálny web Európskej komisie.
Spoločnosť okrem toho používateľom uľahčí odmietnutie aktualizácií, keď s nimi nesúhlasia, a jasne vysvetlí, kedy takéto odmietnutie vedie používateľa k tomu, že už nebude môcť používať služby WhatsApp. Platforma tiež potvrdila, že osobné údaje používateľov nie sú zdieľané na reklamné účely s tretími stranami alebo inými spoločnosťami Meta, vrátane Facebooku.
WhatsApp dostala v Írsku pokutu za porušovanie pravidiel Únie o ochrane súkromia, má zaplatiť päť a pol milióna eur
„Vítam záväzky WhatsApp-u zmeniť svoje postupy tak, aby boli v súlade s pravidlami EÚ, aktívne informovať používateľov o akýchkoľvek zmenách v ich zmluve a rešpektovať ich rozhodnutia namiesto toho, aby sme sa ich pýtali pri každom otvorení aplikácie. Spotrebitelia majú právo porozumieť tomu, s čím súhlasia a čo konkrétne táto voľba zahŕňa, aby sa mohli rozhodnúť, či chcú pokračovať v používaní platformy,“ okomentoval eurokomisár pre spravodlivosť Didier Reynders.
Sieť spolupráce v oblasti ochrany spotrebiteľa (CPC), ktorú koordinuje Európska komisia a vedie holandský Úrad pre spotrebiteľov a trhy a belgické Generálne riaditeľstvo pre hospodársku inšpekciu, prvý raz poslala spoločnosti WhatsApp list v januári 2022 po upozornení Európskej spotrebiteľskej organizácie (BEUC) a ôsmich jej členských združení na údajné nekalé praktiky v kontexte aktualizácií podmienok používania a zásad ochrany osobných údajov WhatsApp.
V júni 2022 sieť CPC poslala spoločnosti WhatsApp druhý list, v ktorom zopakovala svoju požiadavku, že spotrebitelia musia byť jasne informovaní o obchodnom modeli WhatsApp a najmä o tom, či WhatsApp získava príjmy z obchodných politík týkajúcich sa osobných údajov používateľov. Po diskusiách medzi sieťou CPC, Komisiou a WhatsApp spoločnosť potvrdila, že nezdieľa osobné údaje používateľov na reklamné účely.