Komunikačná aplikácia WhatsApp čelí v Európskej únii sťažnostiam, podľa ktorých vyvíja neférový nátlak na používateľov, aby získala ich súhlas s novými podmienkami používania a ochrany súkromia. Európska spotrebiteľská organizácia (BEUC) podala v pondelok sťažnosť Európskej komisii.
Tvrdí, že aplikácia zmenila podmienky spôsobom, ktorý nie je transparentný a dostatočne zrozumiteľný. Obavy, že WhatsApp bude jednoduchšie zhromažďovať údaje a zdieľať ich so svojou materskou firmou Facebook viedli mnohých používateľov k prechodu na konkurenčné platformy ako Signal a Telegram.
Agresívne správy
„WhatsApp mesiace bombarduje používateľov agresívnymi a neustálymi vyskakovacími správami, aby ich prinútil akceptovať nové podmienky používania a ochrany súkromia,“ uviedla generálna riaditeľka organizácie BEUC Monique Goyensová.
Slovenské mestá majú záujem o inovácie, Remišovej ministerstvo navýšilo financie pre smart city riešenia
Prevádzkovateľ služby podľa nej používateľom hrozí, že pokiaľ neprijmú nové podmienky, stratia prístup k aplikácii. „Spotrebitelia však nevedia, čo vlastne prijímajú,“ zdôraznila Goyensová. K sťažnosti BEUC sa podľa agentúry AP pripojili spotrebiteľské organizácie z ôsmich členských štátov EÚ.
Sťažnosti ako nedorozumenie
WhatsApp tvrdí, že sťažnosti sú výsledkom nedorozumenia a víta možnosť situáciu vysvetliť. Aktualizácia má podľa nich, naopak, zlepšiť transparentnosť v oblasti zberu a používania dát.
„Aktualizácia nerozširuje našu možnosť zdieľať dáta s Facebookom a nemá dopad na súkromie vašich správ, ktoré zdieľate s priateľmi alebo rodinou, kdekoľvek ste na svete,“ uviedla spoločnosť vo vyhlásení.