BRATISLAVA 16. septembra (WEBNOVINY) – Elektronický výber mýta v auguste tohto roka dosiahol vyše 13,1 mil. eur, čo je medziročne viac o 2,8 %. Oproti júlu výnosy z mýta vzrástli medzimesačne o 422 tis. eur. Po júlovom poklese sa obnovil predchádzajúci progresívny trend, informoval v piatok agentúru SITA manažér pre komunikačnú stratégiu a PR mýtnej spoločnosti SkyToll a.s. Anton Bódis.
Za užívanie vymedzených úsekov ciest na diaľniciach a rýchlostných cestách sa v auguste na mýte vybralo vyše 7,8 mil. eur. Na vymedzených úsekoch ciest I. triedy to bolo za rovnaké obdobie viac ako 4,8 mil. eur. V rámci tranzitného ticketingu výber v auguste predstavoval takmer 461,2 tis. eur. Z celkovej sumy vybraného mýta 41,7 % zaplatili prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia. Dňom s najvyšším výnosom v uplynulom mesiaci bol 30. august, kedy sa na mýte pre štát vybralo 688 873 eur. V auguste užívalo vymedzené úseky ciest denne v priemere 28 813 vozidiel nad 3,5 tony. V elektronickom mýtnom systéme sa v auguste opäť zvýšil počet aktívnych palubných jednotiek. Ku koncu predchádzajúceho mesiaca ich v systéme spoločnosti SkyToll bolo zaevidovaných 196 915. Medzimesačne tak ich počet vzrástol o 2 218 kusov.
V auguste na doplatkoch mýta zaplatili vodiči takmer 15 840 eur
„Hliadky mýtnej polície vyriešili 617 prípadov porušenia zákona o elektronickom mýte. Ide o doteraz najviac mýtnych priestupkov za mesiac od spustenia elektronického výberu mýta v januári 2010,“ vyhlásil Bódis. Mobilné jednotky vynucovania v uplynulom mesiaci skontrolovali na vymedzených úsekoch 194 509 tis. vozidiel. Celkový počet kontrol, teda nielen mobilnými jednotkami, bol za august 8 507 821. Podiel slovenských vodičov na počte odhalených mýtnych priestupkov bol v auguste 24,4 %, pričom dlhodobý priemer je 19,8 %. Najviac mýtnych prehreškov v auguste, celkom 314, sa dopustili vodiči, ktorí jazdili s mínusovým kreditom, 113 vodičov využívalo spoplatnené úseky ciest bez palubnej jednotky. „Od 1. augusta sa znížila výška pokút za mýtne priestupky. Aj napriek tomu, že sú ešte stále dovolenky, a zodpovedá tomu aj intenzita dopravy, mýtnych priestupkov je viac oproti doteraz najhoršiemu mesiacu, máju 2011, a to o 5 %, a oproti júlu dokonca o 12 %,“ povedal vedúci útvaru predpisu mýta spoločnosti SkyToll Róbert Kalina.
V auguste SkyToll nezaznamenal ani jednu reklamáciu faktúry
SkyToll zaznamenal v prevádzke elektronického výberu mýta celkovo 226 podaní od zákazníkov, z toho len 17 podaní bolo opodstatnených. Oproti júlu počet opodstatnených zákazníckych podaní klesol o 29 %. Z celkového počtu reklamácií v dvoch prípadoch išlo o prehodnotenie výšky úhrady mýta, ďalší štyria dopravcovia podali reklamáciu platieb, respektíve iných poplatkov, jedno podanie súviselo s reklamáciou dobitia kreditu a jedna reklamácia sa týkala poškodenej palubnej jednotky. Rovnako jeden dopravca žiadal o prehodnotenie udelenia pokuty. V auguste SkyToll nezaznamenal ani jednu reklamáciu faktúry. Všetky reklamácie boli vybavené v lehote stanovenej v zmluve s Národnou diaľničnou spoločnosťou, teda do 5 pracovných dní. Operátori zákazníckej linky elektronického mýtneho systému prijali v auguste 4,4 tis. hovorov, mýtny internetový portál zaznamenal v tom istom období 52,6 tis. návštev.