Vyššiu pracovnú produktivitu riešia v japonskej firme mačky

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Vyššiu pracovnú produktivitu riešia v japonskej firme mačky
Foto: www.yaplog.jp

Prostredie, v ktorom ľudia pracujú, má výrazný vplyv na pracovné nasadenie a produktivitu. O to viac, ak si vyžaduje aj kreatívne riešenia. Kým reklamné agentúry, architektonické štúdiá či internetové giganty na celom svete nešetria najmä na zariadení interiérov, tokijská spoločnosť si zvolila iný prístup – v kanceláriách privítala mačacích „terapeutov“.

Vyššiu pracovnú produktivitu riešia v japonskej firme mačky
Foto: www.yaplog.jp

Terapia pradením

Zvýšenie produktivity práce prítomnosťou mačiek je nápadom japonskej IT spoločnosti Ferray. Nedávno z útulku adoptovala deväť mačiek, ktoré sa voľne pohybujú v kanceláriách. Hoci zamestnanci na sociálnych sieťach priznali, že mačky im pripravujú aj nečakané prekvapenia, ich prítomnosť vrelo privítali.

„Náhodne nám vypínajú počítače, hryzú LAN káble, škriabu steny, trhajú papiere a skokmi na klávesnice občas pokazia aj kódy, ktoré tvoríme. Keď prídu klienti, zvyknú skúmať ich tašky a často si zdriemnu priamo na obrazovkách počítača,“ uviedol jeden zo zamestnancov tokijskej spoločnosti.

Aj napriek tomu si ich prítomnosť všetci pochvaľujú. Mačky údajne zlepšili firemnú komunikáciu, znížili pracovný stres a zvýšili kreativitu zamestnancov.

Zvieratá vítané

Spoločnosť okrem toho zaviedla aj špeciálny deň, kedy si zamestnanci môžu do práce doniesť svojho domáceho miláčika a neskôr ho rozšírila na päť dní v týždni. Láska k zvieratám je aj dôležitou požiadavkou na zamestnancov, ktorá má na pohovoroch prednosť pred otázkami ohľadom technických zručností a skúseností. Každý zamestnanec, ktorý si adoptuje jednu z kancelárskych mačiek, má okrem toho nárok na finančný bonus v hodnote 35 eur mesačne. V spolupráci s miestnym útulkom tak spoločnosť zároveň pomáha hľadať domov nechceným zvieratám.

Vyššiu pracovnú produktivitu riešia v japonskej firme mačky
Foto: www.yaplog.jp

Adpocia zvierat je v japonských mestách na bode mrazu. Vlastníctvo domácich zvierat je v luxusom, ktorý si môžu dovoliť len najbohatší. Väčšina prenajímaných bytov zakazuje vlastníctvo domácich zvierat, a tak sa práve v Japonsku rozmohol obľúbený trend mačacích kaviarní. Upokojujúci efekt mačacieho pradenia si však pracujúci môžu vychutnať len na pár desiatok minút, spoločnosť Ferray sa ho preto pre svojich zamestnancov rozhodla predĺžiť.

Ferray pritom nie je jedinou japonskou spoločnosťou so „zvieracími benefitmi“. Spoločnosť Mars Japan Limited tiež povoľuje zamestnancom vodiť si do práce svojich domácich miláčikov. Majitelia domácich zvierat majú v prípade ich smrti nárok na viac dní voľna a firma im preplatí aj náklady spojené s pohrebom zvierat.

www.rocketnews24.com

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať