Poisťovňa predstavila pacientsky rebríček zdravotníckych zariadení, ktorý pripravila už po trinásty raz.
Ústredná vojenská nemocnica SNP Ružomberok bola v roku 2018 z pohľadu poistencov zdravotnej poisťovne Dôvera najlepšou fakultnou nemocnicou.
Generálny riaditeľ Dôvery Martin Kultan vo štvrtok na tlačovej besede predstavil pacientsky rebríček zdravotníckych zariadení, ktorý poisťovňa pripravila už po trinásty raz.
Dôvera v dotazníku zisťovala spokojnosť pacientov s tzv. hotelovými službami, prístupom zdravotníckeho personálu a jeho komunikáciu s pacientmi počas hospitalizácie.
Druhou najlepšie hodnotenou bola v kategórii fakultných nemocníc Fakultná nemocnica s poliklinikou J. A. Reimana Prešov.
Na treťom mieste skončila Detská fakultná nemocnica s poliklinikou Banská Bystrica.
Medzi najhoršie hodnotenými fakultnými nemocnicami z pohľadu pacienta boli Univerzitná nemocnica Bratislava, Fakultná nemocnica Trnava a Fakultná nemocnica s poliklinikou Žilina.
Medzi všeobecným víťazí Nemocnica sv. Michala
V kategórii všeobecných nemocníc zvíťazila Nemocnica svätého Michala Bratislava. Druhé miesto získala Ľubovnianska nemocnica a tretie Nemocnica Košice – Šaca.
Medzi najhoršie hodnotené nemocnice patrili Nemocnica Levice, Všeobecná nemocnica s poliklinikou Levoča a Nemocnica s poliklinikou Brezno.
Poistenci Dôvery hodnotili aj špecializované zdravotnícke zariadenia. Prvú priečku tu obsadil NÚSCH – Detské kardiocentrum. Za ním nasledoval Onkologický ústav sv. Alžbety a zariadenie CINRE.
Pacienti v tejto kategórii najhoršie hodnotili Psychiatrickú nemocnicu Philippa Pinela, Psychiatrickú nemocnicu Veľké Zálužie a Psychiatrickú nemocnicu prof. Matulaya v Kremnici.
V kategórii ostatných zariadení zvíťazil Národný ústav detskej tuberkulózy a respiračných chorôb Dolný Smokovec.
Druhé miesto obsadilo ORL Humenné. Tretia priečka patrí Mammacentru sv. Agáty v Banskej Bystrici.
Vitalita Lehnice, Novapharm (Železničná nemocnica s poliklinikou Bratislava) a Nemocnica s poliklinikou Ilava boli hodnotené v tejto kategórii ako najhoršie.
Najväčšia spokojnosť s personálom, najhoršie dopadlo opäť jedlo
V hodnotení boli štandardne udeľované najvyššie známky personálu za jeho starostlivosť, nasledovala spokojnosť a informovanosť pacientov.
Najprísnejšie hodnotenia dostala spokojnosť s tzv. hotelovými službami, teda s jedlom, ubytovaním a upratovaním.
Mladší hodnotitelia sú podľa Kultana prísnejší. Starší pacienti hodnotia menej prísne.
Pacienti hodnotili nemocnice známkami od 1 po 5, ako v škole. „Celkové hodnotenie sa síce minimálne, ale postupne zvyšuje,“ uviedol riaditeľ Dôvery.
Priemerná dosiahnutá známka 1,64 je najlepšou za posledných päť rokov.
„Žiadny z oslovených pacientov nehodnotil odbornosť lekárov alebo použité liečebné metódy,“ pripomenul Kultan.
Subjektívna spokojnosť pacientov sa podľa neho zisťuje všade vo svete a je jedným z dôležitých ukazovateľov, ktorý berie poisťovňa do úvahy aj pri rokovaniach s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti o platobných podmienkach.
V prieskume poslalo zdravotnej poisťovni dotazník viac ako 7 200 pacientov, ktorí sa v roku 2018 liečili v niektorej zo slovenských nemocníc.