Predpokladaná hodnota podporných služieb je celkovo vo výške 18,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.
Národné centrum zdravotníckych informácií (NCZI) zverejnilo v Dodatku k Úradnému vestníku EÚ predbežné oznámenie k tendru na podporné služby k eHealthu.
Podľa dostupných informácií predmetom zákazky sú služby servisnej podpory, správa a riešenie incidentov a problémov, zmeny a rozvoj aplikačného programového vybavenia, vrátane testovania a podpory pri implementácii, či služby prevádzkovej podpory, konzultácie, administrácia, školenia.
NCZI vyčíslilo hodnotu zákazky celkovo na 18,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Zverejnenie verejného obstarávania sa predpokladá 17. februára tohto roka. Trvanie zmluvy je maximálne 36 mesiacov odo dňa jej účinnosti s opciou na 12 mesiacov.
Niektoré služby už fungujú
Ako nedávno informovala hovorkyňa NCZI Soňa Valášiková, projekt eHealth (eSO1 a eSO1+) bol ukončený v decembri 2015. V systéme teda bežia niektoré funkcie ako Elektronická zdravotná knižka občana, Národný portál zdravia, medikácia, preskripcia (recepty) a dispenzácia, pacientsky sumár, záznamy z vyšetrení, výmenné lístky.
„Momentálne sa realizuje podpora systému eHealth (eSO1 a eSO1+) v rámci záručných podmienok,“ dodala hovorkyňa. Ako spresnil riaditeľ NCZI Peter Blaškovitš, bezplatne sa odstraňujú všetky chyby systému, ktoré sa objavili, či už v rámci testovania, alebo v pilotnej prevádzke.
Na vývoj projektu sa doteraz vynaložilo 39,17 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Išlo o zdroje zo štrukturálnych fondov OPIS (Operačný program Informatizácia spoločnosti) a zo štátneho rozpočtu.
Spomínaný informačný systém na národnej úrovni zhromažďuje vybrané údaje o poskytnutej zdravotnej starostlivosti občanom. V súčasnosti obsahuje 53 aplikácií, pričom každá sa skladá z viacerých samostatných modulov.
Myslia aj na výpadky
Aplikácie sú z bezpečnostných dôvodov umiestnené na 86 fyzických serveroch a ďalších 77 virtuálnych, spolu teda na 163 serveroch. „Všetky servery sú ošetrené prísnymi bezpečnostnými pravidlami a prvkami,“ ubezpečila Valášiková.
V rámci zabezpečenia systému eHealth (SO1 a eSO1+) je potrebný súbor opatrení, na ktoré NCZI pripravuje verejné obstarávanie. Ide konkrétne o službu reaktívnej a proaktívnej podpory a službu rozšírenej podpory aplikačnej časti riešenia.
V prípade neplánovaného výpadku systému eHealth, služba reaktívnej a proaktívnej podpory zabezpečí garantovaný čas na odstránenie vzniknutého incidentu a obnovenie plnej funkcionality informačného systému.
Služba rozšírenej podpory aplikačnej časti riešenia umožní NCZI pružne reagovať na zmeny vyplývajúce z postupného rozširovania systému do praxe.
Zákazka bude hradená z finančných prostriedkov rozpočtu NCZI.
„Na základe bežných praktík v oblasti informačných technológií sa podpora poskytuje v rozmedzí 10 % až 20 % z obstarávacej ceny diela ročne. Pri hodnote systému eHealth 39,17 mil. eur bez DPH – uvedená suma 4,7 mil. eur bez DPH ročne predstavuje menej ako 12 %,“ vysvetlila hovorkyňa.