Nemocnice sú na pokraji kapacít a lekári už neprijímajú nových pacientov, situáciu môžu vyriešiť aj dobrý manažment

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Lekár
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com.

Mnohí lekári neprijímajú nových pacientov nemocnice kapacitne preťažené. Pri príležitosti šiestej celoslovenskej pacientskej konferencie, ktorej témou bol manažment pacienta, na to v tlačovej správe upozornila prezidentka Asociácie na ochranu práv pacientov Mária Lévyová. „V lepšom prípade dostanú pacienti aspoň termín, aj keď neraz o pol roka či rok, niektorí aj neskôr. Musia tak žiť v neistote a bolestiach,“ tvrdí.

Manažment a cesta pacienta

Paradoxom je, že aj napriek množstvu dát o tom, kde, koľko lekárov, v akom veku pracuje, aké majú ordinačné hodiny, čakacie doby, nikto na Slovensku nie je schopný plošne nastaviť cestu pacienta a zefektívniť jeho manažment.

„Manažment a cesta pacienta musia mať svoje pravidlá, pružne regulované a efektívne dostupné mechanizmy. Je dôležité, aby sa v prvom rade riadne legislatívne ukotvili, až následne sa môžu aplikovať na jednotlivých úrovniach,“ vysvetľuje 1. viceprezidentka AOPP Elena Marušáková.

Diagnostika a liečba

Cieľom 6. ročníka pacientskej konferencie bolo nájsť prienik v očakávaniach, problémoch a riešeniach manažmentu a cesty pacienta na všetkých úrovniach v systéme. Tie sa totiž môžu líšiť z pohľadu regulátora, zdravotných poisťovní, poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, výrobcov liekov a zdravotníckych pomôcok aj samotných pacientov.

„Zlepšením manažmentu a sprehľadnením cesty pacienta budeme vedieť lepšie zabezpečiť potrebnú zdravotnú starostlivosť v primeranom čase. A to, či hovoríme o diagnostike alebo liečbe. Správne investované peniaze do zdravotnej starostlivosti vždy znamenajú lepšie zdravie pre pacienta aj pre celú spoločnosť,“ dodáva Marušáková.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Elena MarušákováMária Lévyová
Firmy a inštitúcie AOPP Asociácia na ochranu práv pacientov