Mnohí lekári neprijímajú nových pacientov a nemocnice sú kapacitne preťažené. Pri príležitosti šiestej celoslovenskej pacientskej konferencie, ktorej témou bol manažment pacienta, na to v tlačovej správe upozornila prezidentka Asociácie na ochranu práv pacientov Mária Lévyová. „V lepšom prípade dostanú pacienti aspoň termín, aj keď neraz o pol roka či rok, niektorí aj neskôr. Musia tak žiť v neistote a bolestiach,“ tvrdí.
Manažment a cesta pacienta
Paradoxom je, že aj napriek množstvu dát o tom, kde, koľko lekárov, v akom veku pracuje, aké majú ordinačné hodiny, čakacie doby, nikto na Slovensku nie je schopný plošne nastaviť cestu pacienta a zefektívniť jeho manažment.
Slovenská lekárska komora privítala dohodu medzi vládou a LOZ, všetci si vraj môžu vydýchnuť
„Manažment a cesta pacienta musia mať svoje pravidlá, pružne regulované a efektívne dostupné mechanizmy. Je dôležité, aby sa v prvom rade riadne legislatívne ukotvili, až následne sa môžu aplikovať na jednotlivých úrovniach,“ vysvetľuje 1. viceprezidentka AOPP Elena Marušáková.
Diagnostika a liečba
Cieľom 6. ročníka pacientskej konferencie bolo nájsť prienik v očakávaniach, problémoch a riešeniach manažmentu a cesty pacienta na všetkých úrovniach v systéme. Tie sa totiž môžu líšiť z pohľadu regulátora, zdravotných poisťovní, poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, výrobcov liekov a zdravotníckych pomôcok aj samotných pacientov.
Dohoda vlády a LOZ podľa Tarabu otvorila konflikt naprieč spoločnosťou, vyššie platy môžu žiadať ja ostatní
„Zlepšením manažmentu a sprehľadnením cesty pacienta budeme vedieť lepšie zabezpečiť potrebnú zdravotnú starostlivosť v primeranom čase. A to, či hovoríme o diagnostike alebo liečbe. Správne investované peniaze do zdravotnej starostlivosti vždy znamenajú lepšie zdravie pre pacienta aj pre celú spoločnosť,“ dodáva Marušáková.