- aktualizované, 29. januára, 13:01
Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) v týchto dňoch opäť čelila pokusom o narušenie kybernetickej bezpečnosti. Z preventívnych a prevádzkových dôvodov preto dočasne pozastavila mobilnú aplikáciu a službu eRecept. Poisťovňa ubezpečuje poistencov, že ich osobné udajú sú naďalej v bezpečí a ich integrita nebola narušená.
Vedenie VšZP uviedlo, že nechce nič podceniť a akýmkoľvek spôsobom ohroziť svojich poistencov. Z tohto dôvodu v spolupráci s expertmi na kybernetickú bezpečnosť realizovala komplexnú technickú revíziu bezpečnostných systémov. Dočasne vypnuté elektronické služby boli obnovené ihneď po overení ich bezpečnej prevádzky.
Dáta poistencov sú v bezpečí a nedošlo k žiadnemu úniku informácií, ubezpečuje VšZP
Za dočasné obmedzenie služieb sa klientom poisťovňa ospravedlňuje. Preventívne opatrenie bolo nevyhnutné pre zaistenie maximálnej bezpečnosti údajov.
„Služby mobilnej aplikácie a eReceptu Všeobecnej zdravotnej poisťovne boli včera, 28. januára 2025, popoludní preventívne dočasne obmedzené v reakcii na potenciálnu hrozbu kybernetického útoku. Všetky elektronické služby VšZP sú od včera plne funkčné,“ informavala poisťovňa s tým, že bezpečnosť údajov poistencov je pre VšZP najvyššou prioritou.
Dáta naďalej zostávajú v bezpečí, sú chránené a ich integrita nebola narušená. Všetky služby, vrátane eReceptu a mobilnej aplikácie sú v týchto chvíľach k dispozícii v štandardnom režime.