Za prekládku vedenia vysokého napätia na Slaneckej ceste zaplatí mesto Košice temer 1,1 milióna eur.
Vyplýva to zo zmluvy, ktorú samospráva uzavrela so zhotoviteľom, ktorým je spoločnosť PROENERGS s.r.o. sídliaca v Prešove.
Za škody zodpovedá zhotoviteľ
Prekládku vedenia VVN 2 x 110 kV by mal podľa zmluvy zhotoviteľ zrealizovať do ôsmich mesiacov.
„Dielo sa považuje za vyhotovené v lehote plnenia v prípade, ak je k uplynutiu lehoty plnenia zhotovené riadne v súlade s touto zmluvou a je spôsobilé na úspešné absolvovanie preberacieho konania,“ uvádza sa v dokumente.
Mesto Prešov vztýčilo na hradobnom múre čiernu vlajku a kritizuje ministerstvo kultúry za neschválenie dotácie
Rovnako z neho vyplýva, že ak by objednávateľovi, teda mestu Košice, vznikli akékoľvek škody z dôvodu nedodržania odsúhlaseného harmonogramu prác, je za ne zodpovedný zhotoviteľ, a to vrátane finančného odškodnenia, náhrady škody, či úhrady dodatočných nákladov a strát pre mesto, ktoré vyplynú z nedodržania harmonogramu.
Celkové náklady na projekt sú podľa zmluvy čosi vyše 904-tisíc eur bez DPH. Zo zmluvy o dielo vyplýva, že viac ako 566-tisíc eur poputuje na materiál na stožiare, ich montáž bude stáť ďalších vyše 20-tisíc eur.
Záruka na dielo je päť rokov
Montáž základov si vyžiada viac než 108-tisíc eur, materiál na ne vyše 35-tisíc eur. Medzi väčšími položkami sú tiež vodiče, cena za materiál presiahne 41-tisíc eur, montáž bude stáť viac než 56-tisíc eur.
Záručná doba na dielo je podľa zmluvy 60 mesiacov (päť rokov) a začne plynúť podpisom preberacieho protokolu oboma zmluvnými stranami.
Slanecká cesta bola v polovici tohtoročného júna daná do predčasného užívania. Skolaudovaná zatiaľ nie je, no bola odovzdaná do užívania verejnosti. Rozhodnutie o predčasnom užívaní nadobudlo platnosť 15. júna.
Časť stavby sa ale nachádza v ochrannom pásme elektrického vedenia a pre kolaudáciu treba vykonať prekládku vedenia vysokého napätia. V ochrannom pásme vedenia sa nachádza chodník, a tiež zastávky MHD.
Ako pri spúšťaní Slaneckej cesty vysvetlil Miroslav Stehlík z mestského magistrátu, rozdiel medzi predčasným užívaním a kolaudáciou spočíva v tom, že geometrické plány pri predčasnom užívaní nie sú zavedené v katastri.
Cena diela, aj s cyklochodníkom a zastávkami, bola 18,5 milióna eur s DPH.