BRATISLAVA 14. júla (WEBNOVINY) – Štát zarobil za prvý polrok na výbere mýta 75,7 mil. eur, čo je o 12,1 mil. eur viac ako za rovnaké obdobie minulého roku. Ako vyplýva z informácií spoločnosti SkyToll, za jún tohto roku zabezpečila komplexná služba elektronického výberu mýta pre Slovenskú republiku vyše 13,6 mil. eur. Je to o 400 tis. eur viac ako v júni minulého roku. Z celkovej sumy vybraného mýta necelých 42 % zaplatili v júni prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia. Za prvý polrok pripadá na zahraničných prevádzkovateľov vyše 43 %.
Za užívanie vymedzených úsekov ciest na diaľniciach a rýchlostných cestách sa v júni vybralo na mýte takmer 8,6 mil. eur, za celý prvý polrok 48,6 mil. eur. Na vymedzených úsekoch ciest I. triedy to bolo za jún viac ako 4,9 mil. eur, za celý polrok 27 mil. eur. V rámci tranzitného ticketingu sa v júni 2011 vybralo 481,7 tis. eur, za šesť mesiacov 2,7 mil. eur. Dňom s najvyšším výberom v rámci mesiaca bol 2. jún, kedy sa na mýte pre štát vybralo 602,8 tis. eur. Za celý polrok mal najvyšší denný výber 20. apríl so sumou 616,5 tis. eur. V júni užívalo vymedzené úseky ciest denne v priemere 30 668 vozidiel.
V elektronickom mýtnom systéme bolo k 30. júnu tohto roka evidovaných 193 503 aktívnych palubných jednotiek. Oproti predošlému mesiacu ich počet vzrástol o 2 219 kusov. Vyše 66 % aktívnych palubných jednotiek užívali vozidlá zo zahraničia, najviac z Poľska (35 tis.), Česka (26 tis.) a Maďarska (20 tis.). Hliadky mýtnej polície riešili počas júna 501 prípadov porušenia zákona o elektronickom mýte, na doplatkoch mýta pre štát vybrali viac ako 16 tis. eur. Za prvý polrok hliadky riešili 2 759 prípadov a na doplatkoch mýta vybrali 87 tis. eur
V júni tohto roka bolo v rámci prevádzky elektronického výberu mýta prijatých celkovo 424 podaní od zákazníkov. Z tohto počtu bolo 26 podaní vyhodnotených ako opodstatnené. „Z celkového počtu prijatých podaní v júni bolo iba 78 reklamácií. Keď porovnáme vyše 30 tisíc unikátnych vozidiel, ktoré v júni urobili aspoň jednu mýtnu transakciu, s celkovým počtom prijatých podaní, na SkyToll sa za mesiac obrátilo menej ako 1,4 % vodičov. Doručených reklamácií bolo iba 0,25 % a oprávnených dokonca len 0,05 %,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti SkyToll Matej Okáli. Za celý prvý polrok prijal SkyToll celkovo 1 895 podaní, z toho 131 opodstatnených. Najčastejšie pritom išlo o žiadosti o zmenu identifikačných údajov a reklamáciu platieb alebo iných poplatkov.
Spoločnosť SkyToll podpísala v januári 2009 s Národnou diaľničnou spoločnosťou zmluvu, ktorá ju zaväzuje vybudovať a prevádzkovať komplexnú službu elektronického výberu mýta v Slovenskej republike. Založili ju členovia konzorcia Ibertax-Santoll, víťaza tendra na komplexnú službu elektronického výberu mýta. Akcionármi SkyToll sú spoločnosti SanToll, sesterská spoločnosť Sanefu a Ibertax. Elektronický mýtny systém sprevádzkovala spoločnosť SkyToll 1. januára 2010. Spoplatnených je viac ako 2 400 kilometrov diaľnic, rýchlostných ciest a vybraných ciest I. triedy satelitnou GPS-GSM technológiou.