Začala sa výstavba úseku D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať

BRATISLAVA 24. januára (WebNoviny.sk) – Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) v utorok oficiálne začala s výstavbou jedného z najpotrebnejších úsekov diaľnice D3. Úsek Čadca, Bukov – Svrčinovec v dĺžke 5,6 kilometra po dokončení odľahčí dopravu v Čadci a jej okolí. Po jeho dobudovaní bude scelených spolu dvadsať kilometrov rýchlostnej cesty z Čadce až k hranici s Poľskom.

Prípravné práce na úseku sa začali ešte v závere minulého roka, keďže môžu byť vykonávané počas zimného obdobia. Konzorcium stavebných firiem Strabag, s. r. o., Porr, s. r. o. a Hochtief CZ, a. s. sa zaviazalo postaviť diaľničný úsek za štyri roky do konca roku 2020 za zmluvnú cenu vyše 239 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (286,8 mil. eur vrátane dane).

Ľudia Čadci sú dlhodobo vystavení veľkému počtu áut

Predpokladaná cena v tendri bola o 40 mil. eur nižšia, na úrovni 199 mil. eur bez dane. Projekt sa bude spolufinancovať z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII) 2014 – 2020 a tiež z Nástroja na prepojenie Európy (CEF). V OPII je na tento projekt vyčlenených spolu 95 mil. eur. Zmluva o poskytnutí grantu z nástroja CEF v objeme vyše 74 mil. eur bola podpísaná 18. novembra minulého roka.

„Ľudia žijúci v Čadci a okolí sú dlhodobo vystavení veľkému počtu áut, ktoré im komplikujú život. Verím, že nová diaľnica zlepší životy ľudí, prinesie viac práce a zvýši kvalitu života ľudí v regióne,“ povedal v Čadci minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd). „Táto cesta tiež prepojí veľmi perspektívne regióny Poľska, Česka a Slovenska a prinesie lepšie dopravné spojenie v rámci Európy. Preto ju môžeme postaviť s prispením európskych zdrojov,“ dodal minister.

Nová diaľnica odvedie tranzitnú dopravu mimo mesta

Po hlavnej ceste v Čadci v súčasnosti jazdí vyše 18 700 áut denne, z toho väčšina je tranzit smerujúci ďalej na sever do Poľska a Českej republiky. Situáciu komplikuje aj takmer päťtisíc ťažkých nákladných vozidiel. Nová diaľnica odvedie tranzitnú dopravu mimo mesta a navyše prinesie úsporu paliva aj času päť minút oproti starej ceste. Ide o stavebne veľmi náročné dielo. Trasa novej plnoprofilovej diaľnice do veľkej miery vedie mimoriadne komplikovaným terénom a zastavaným územím. Časť úseku bude vedená estakádou ponad obývané územie. Zhotoviteľ postaví dve polovičné mimoúrovňové križovatky, devätnásť mostov, 41 geotechnických konštrukcií a 28 protihlukových

„Zásadný význam pre stavbu má vybudovanie križovatky Svrčinovec, ktorá je súčasťou nadväzujúcej stavby D3 Svrčinovec – Skalité. Táto križovatka umožní sprevádzkovanie úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, ako aj zabezpečí dopravné spojenie s budúcou R5 smerom na Českú republiku,“ priblížila hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká. „V tejto mimoúrovňovej križovatke bude teda vyriešené prepojenie diaľnice a cesty I/11 vo všetkých dopravných smeroch, čím sa v tomto bode vytvorí možnosť prepojenia troch európskych štátov – Poľska, Česka a Slovenska,“ uviedla.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Árpád Érsek
Firmy a inštitúcie NDS Národná diaľničná spoločnosť