Zákazníci skrachovanej cestovnej kancelárie Thomas Cook, ktorých plánované dovolenky sú zrušené, môžu čakať až dva mesiace, kým sa im vrátia peniaze.
Státisíce zaplatených pobytov
Uviedol to v pondelok britský Úrad pre civilné letectvo (CAA), ktorý oznámil, že začal proces vrátenia peňazí za 360 tisíc zaplatených dovolenkových pobytov, ktoré sú poistené v rámci britského programu ATOL (Air Travel Organisers‘ Licensing). Informuje o tom portál news.sky.com.
Nemecká a poľská dcéra firmy Thomas Cook ukončila bežné podnikanie a začala proces bankrotu
Britský Úrad pre civilné letectvo konštatoval, že refundácia peňazí klientom Thomas Cook v rámci programu ATOL je trikrát väčšia ako ktorýkoľvek program refundácií, ktorý doteraz organizoval.
„Implementujeme nové systémy, ktoré nám umožnia spracovať tieto refundácie tak rýchlo, ako je to možné,“ uviedol výkonný riaditeľ CAA Richard Moriarty. Dodal, že klienti, ktorí za dovolenky platili priamo platobným prevodom, by mali svoje peniaze dostať naspäť do 14 dní.
Zjednodušený online systém
„Refundácia rezervácií zaplatených inými metódami potrvá dlhšie, keďže od kancelárie Thomas Cook ešte nemáme všetky informácie, ktoré potrebujeme,“ poznamenal výkonný riaditeľ CAA.
Cestovná kancelária Pelikán reaguje na krach Thomas Cook, dovolenkári nemajú znova platiť hotelom
„Pre tieto nároky spustíme 7. októbra nový zjednodušený online systém, kde sa zákazníci dostanú k elektronickému formuláru pre refundáciu. Dúfame, že zrealizujeme refundácie do 60 dní od obdržania platného formulára,“ povedal Richard Moriarty.