Zamestnávatelia čelia výzve „kreativity“, nie apatii zamestnancov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ricoh prieskum leadin change at work.jpg
Foto: Ricoh
  • Len 4 % zamestnancov tvrdia, že v práci robia „potrebné minimum“, čo naznačuje, že problémom nie je „tichý útlm“, ale nedostatok zmysluplnej a naplňujúcej práce
  • 64 % by ich práca bavila viac, keby mali priestor na tvorivé úlohy

Nový prieskum, ktorý dnes zverejnila spoločnosť Ricoh Europe, odhaľuje, že väčšina zamestnancov hľadá v práci viac podnetov a kreativity, čo naznačuje, že zamestnávatelia musia urobiť viac pre to, aby im poskytli prácu, ktorá ich napĺňa.

Prieskum, ktorý pre spoločnosť Ricoh Europe uskutočnila spoločnosť Opinium, sa týkal 6 000 zamestnancov a 1 500 riadiacich pracovníkov s rozhodovacími právomocami naprieč Spojeným kráľovstvom, Írskom, Francúzskom, Nemeckom, Talianskom, Holandskom a Španielskom. Je v rozpore s fenoménom „tichého útlmu“ prezentovaným na sociálnych sieťach. 82 % zamestnancov sa v práci označuje za „angažovaných“, pričom 65 % tvrdí, že ich práca baví. Napriek tomu, že sa zamestnanci cítia do istej miery spokojní, pretrváva medzi nimi napätie a prekážky, ktoré im bránia v tom, aby boli produktívnejší a kreatívnejší..

Tlak na životné náklady v kombinácii s nedostatočným uspokojením v práci môže nútiť zamestnancov uvažovať o nových príležitostiach. Takmer polovica (44 %) uviedla, že je pripravená zmeniť prácu, ak by sa objavila “ vhodná príležitosť“. Napriek tomu veľká časť firiem neberie vážne obavy o pracovnú pohodu alebo výšku platu, keďže 52 % riadiacich pracovníkov si myslí, že zamestnanci by mali byť „vďační“, že vôbec majú prácu.

Skutočnou výzvou pre zamestnávateľov je nájsť spôsob, ako poskytnúť kreatívnejšiu a uspokojujúcejšiu prácu, ktorá bude pozitívnym prínosom pre ich spoločnosť, namiesto zaťažovania zamestnancov opakujúcimi sa, namáhavými alebo administratívnymi úlohami. Zameranie sa na skúsenosti zamestnancov s využitím spoľahlivých technológií, ako je napríklad automatizácia, by mohlo byť súčasťou riešenia, ktoré pomôže oslobodiť zamestnancov od zaťažujúcich a málo motivujúcich úloh.

Lcaw banner 1200x627_ soc.siete takmer tretina.jpg
Foto: Ricoh

Takmer dve pätiny (39 %) pracovného dňa zamestnáva ľudí administratíva alebo prekonávanie technologických prekážok, čo znamená, že tímy majú menej času sústrediť sa na projekty prinášajúce firme skutočnú hodnotu. Bez opatrení a posunu k zaujímavejším činnostiam môžu spoločnosti utlmiť motiváciu zamestnancov a ich záujem o svoju prácu. Takmer dve tretiny (64 %) zamestnancov tvrdia, že by ich práca bavila viac, keby mali priestor na kreatívne úlohy.

Správne nastavenie stratégie hybridnej práce je ďalším dôležitým spôsobom, ako môžu zamestnávatelia pomôcť podporiť naplnenie a pohodu v práci. Musia nájsť správnu rovnováhu medzi poskytnutím slobody a dôvery pri práci na diaľku a zároveň poskytnutí príležitostí na kľúčovú osobnú interakciu s kolegami.

Takmer tri štvrtiny (72 %) zamestnancov tvrdia, že sa radi učia od iných, ktorí sú fyzicky nablízku, zatiaľ čo 63 % pracovníkov rado kombinuje prácu v kancelárii so spoločenskými aktivitami, ako sú stretnutia s priateľmi a návštevy po práci. Nedostatočné technológie však môžu brániť ľuďom v návrate do kancelárií a oslabujú hodnotu kancelárie ako priestoru pre spoluprácu a spoločenské vzťahy. Takmer tretinu (29 %) odradí od práce to, že rezervovať si stôl je príliš komplikované.

Nicola Downing, generálna riaditeľka spoločnosti Ricoh Europe, hovorí: „Trend „tichého útlmu“ podnietil diskusiu o rovnováhe medzi súkromným a pracovným životom a o ich hraniciach. Z nášho prieskumu vyplýva, že zamestnanci sa „neodhlasujú“, ale chcú pracovať na projektoch, ktoré sú pre spoločnosť skutočným prínosom. V takomto náročnom prostredí pre pracovnú silu, s meniacimi sa pracovnými vzorcami po pandémii a zúriacej kríze životných nákladov, je na firmách, aby našli spôsoby, ako podporiť kultúru, v ktorej sú prioritami uspokojujúce spôsoby práce a kariérne možnosti. To znamená poskytnúť nástroje potrebné na odstránenie zbytočnej administratívy, odstrániť nedostatočné systémy a zamerať sa na úlohy, ktoré dvíhajú latku. Firmy, ktoré neurobia nič, riskujú, že sa zamestnanci obrátia inam.“

Viac informácií nájdete na www.ricoh.sk.

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Ricoh