Zásielku si vybavíte už aj mobilom, Slovenská pošta testuje digitálny občiansky preukaz. Zatiaľ však len v týchto mestách

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Slovenská pošta
Foto: ilustračné, www.facebook.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Slovenská pošta a Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky podpísali Memorandum o spolupráci v oblasti zavádzania a rozširovania digitálnej identity a elektronických dokladov. Týmto krokom sa pošta zapája do pilotného projektu overovania totožnosti prostredníctvom digitálneho občianskeho preukazu (OP) v aplikácii eDoklady.

Pilotný projekt je dostupný vo vybraných krajských mestách

Ako informovala špecialistka komunikácie Slovenskej pošty Eva Peterová, digitálny OP bude klientom pošty stačiť pre vydanie doporučených listov a poistených listov, balíkových zásielok a na výplatu poštových poukazov, s výnimkou poštových poukazov označených textom ´Výplata dávok´.

„Sme medzi prvými partnermi pilotného projektu, ktorý prináša možnosť identifikácie zákazníka prostredníctvom mobilnej aplikácie eDoklady. Od dnešného dňa môžu klienti na vybraných poštách v krajských mestách preukázať svoju totožnosť digitálnym občianskym preukazom – rýchlo, bezpečne a pohodlne,“ uviedol generálny riaditeľ Slovenskej pošty Vladislav Kupka.

Len oficiálna aplikácia, žiadne fotky ani screenshoty

Zákazník pri preukazovaní svojej totožnosti otvorí pred zamestnancom aplikáciu eDoklady vo svojom mobilnom zariadení a preukáže sa digitálnym OP, ktorý má v aplikácii vytvorený a aktivovaný. Iné alternatívy preukazovania totožnosti v mobilnom zariadení ako je fotografia občianskeho preukazu, alebo printscreen, nebudú akceptované.

V prípade pochybnosti o pravosti digitálneho OP môže zamestnanec požiadať zákazníka o predloženie fyzického preukazu.

Overovanie totožnosti prostredníctvom digitálneho občianskeho preukazu je v tejto fáze pilotného projektu možné len pri priehradke pošty. Snahou je, aby v blízkej budúcnosti bola táto služba dostupná aj u poštových doručovateľov.

„Toto je iba začiatok. Po preverení funkčnosti a bezpečnosti systému plánujeme rozšíriť túto službu aj na ďalšie pobočky. V budúcnosti bude overovanie ešte efektívnejšie cez QR kód, čo zrýchli vybavovanie klientov a zároveň uľahčí prácu našim priehradkovým zamestnancom aj doručovateľom,“ dodal Kupka.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe: Eva PeterováVladislav Kupka
Firmy a inštitúcie: MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SRSlovenská pošta