BRATISLAVA 3. júna (WBN/PR) – Zelené body Clubcard – takto prozaicky sa volá najnovší veľkorysý projekt pre držiteľov vernostného programu Clubcard, ktorý spoločnosť Tesco Stores spustí už o niekoľko dní 8. júna 2011. Na jeho uvedenie zvolilo Tesco príležitosť Svetového dňa životného prostredia nie náhodou. Držitelia vernostnej karty Clubcard budú mať nielen ďalšiu možnosť, ako získať ešte viac bodov na svoje konto, ale svojím správaním budú šetriť prírodu. Projekt Zelených bodov je výsledkom dlhodobého prísľubu spoločnosti Tesco správať sa ako zodpovedná firma ekologicky a zároveň ďalšia príležitosť pre zákazníkov získať extra body.
„Projekt Zelených bodov Clubcard je v tomto roku najvýraznejším marketingovým počinom spoločnosti Tesco Stores SR, v ktorom sa spájajú dva veľmi výrazné momenty – jednak že naši zákazníci, držitelia klubovej karty Clubcard, budú mať novú príležitosť ušetriť obsah svojej peňaženky, a teda že nákupy u nás im ešte viac zlacnejú, a na druhej strane svojím rozhodnutím budú významne prispievať k ochrane životného prostredia,“ povedala pri tejto príležitosti Mette Maix, marketingová riaditeľka spoločnosti Tesco Stores SR, a dodala: „Na tento projekt sme veľmi hrdí, dlho sme sa naň pripravovali a veríme, že ho zákazníci s pozitívnym ohlasom akceptujú.“
Dva spôsoby získania Zelených bodov Clubcard
Zelené body Clubcard získa každý zákazník – držiteľ klubovej karty Clubcard platiaci pri pokladni, ktorý si nevezme k nákupu igelitovú Tesco tašku. To znamená, že si tovar odnesie vo vlastnej taške či taškách, ktoré si priniesol so sebou.
Ďalší spôsob získania zelených bodov je nákup ekologických produktov, napríklad úsporných žiaroviek, žiariviek, nabíjacích batérií či ekologických nákupných tašiek a ďalších desiatok výrobkov. Spôsob prideľovania bodov je v tomto prípade rovnaký ako pri už doteraz zavedených „extra bodoch“ za konkrétne produkty. Body sú automaticky prirátavané naskenovaním konkrétneho výrobku a sú viditeľné na pokladničnom bloku.
„Projekt Zelených bodov Clubcard sme koncipovali tak, aby naši zákazníci ich nárast pocítili veľmi výrazne a aby sme ich aj takouto cestou motivovali myslieť na prírodu,“ vysvetľuje Mette Maix ďalej a pokračuje, „napríklad za jutovú tašku či úsporné žiarovky dostanú 10 bodov, za úsporné žiarivky 20 bodov až 30 bodov a za niektoré druhy nabíjačiek napríklad maxi až 40 bodov.“
Zelené body Clubcard namiesto igelitových tašiek…
„Zavedením zelených bodov by sme chceli veľmi výrazne obmedziť spotrebu igelitových tašiek k nákupu, ktoré sú u nás zadarmo,“ poznamenáva Mette Maix, „sme presvedčení, že tento projekt privedie zamyslieť sa nad ich spotrebou a že priniesť si vlastnú tašku alebo rozhodnúť sa pre niektorú ekologickú alternatívu tašky z našej ponuky bude samozrejmosťou.“
Ako to bude vyzerať v praxi? Pred začiatkom blokovania sa pokladník opýta zákazníka, či má Clubcard, ak odpovie áno, opýta sa ho ďalej, či bude chcieť tašku k nákupu. Ak bude chcieť igelitovú tašku, pokladník nablokuje tovar a vydá potrebný počet tašiek. Ak však zákazník povie, že igelitovú tašku či tašky na odnesenie tovaru nepotrebuje, pokladník zváži, koľko by vydal k danému nákupu igelitových tašiek, po nablokovaní celého nákupu pridelí zákazníkovi toľko zelených bodov, koľko by mu vydal tašiek.
To znamená, že ak objem nákupu by mal zákazník odniesť v piatich taškách, ktoré si však nezoberie, pokladník mu pripočíta 5 zelených bodov. No môže sa stať, že počas blokovania si zákazník vypýta dve tašky. Vtedy pokladník nablokuje len tri zelené body.
Zelené body Clubcard od 8. júna do 28. augusta 2011… a čo ďalej?
„Ide o jedinečný projekt, ktorý bude bežať vo všetkých našich súčasných 98 obchodoch, ako aj ďalších, ktoré v najbližších troch mesiacoch otvoríme,“ konštatuje Mette Maix, „chceli by sme, aby nový prístup bol úspešný, aby ho zákazníci prijali, a v tom prípade po jeho zhodnotení sme pripravení v ňom plynule pokračovať. Veríme, že k pozitívnej reakcii zo strany zákazníkov prispejú aj krásne vizuály propagačných materiálov – zeleno-modrej planéty so stromom, listami a veternými elektrárňami.“
Fakty o projekte Zelené body Clubcard:
– Zelené body Clubcard získajú zákazníci kúpou označených produktov šetrných k prírode alebo ak si kúpený tovar odnesú vo vlastnej taške
– Zelené body Clubcard je spôsob, ako získať extra body
– Extra body dosiaľ mohli držitelia karty Clubcard získať napríklad za Clubcard súťaž pri príležitosti 15. výročia pôsobenia Tesca na Slovensku, za platbu Clubcard Credit Card, za kúpu šnúrok ako súčasť charitatívneho projektu Beh pre život, za vyplnenie ankety na stránkach www.itesco.sk/anketa či za kúpu vybraných približne 60 výrobkov od 10 do 800 bodov, čo platí v súčasnosti od 25. 5. do 7. 6. 2011
– Zelené body Clubcard spúšťa spoločnosť Tesco pri príležitosti Svetového dňa životného prostredia od 8. júna do 28. augusta
– Po jeho vyhodnotení a pozitívnom prijatí zo strany zákazníkov je Tesco pripravené v projekte plynule pokračovať ďalej
Spoločnosť Tesco Stores SR, a.s., člen Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR, vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 98 obchodov, z toho 5 obchodných domov, 11 expresov, 54 hypermarketov, z toho 4 Extra, 28 supermarketov a 16 čerpacích staníc. Prevádzkuje tiež dve distribučné centrá na potraviny v Beckove a v Prešove a štyri obchodné centrá Galéria v Bratislave-Lamači, Trnave, Nitre a Dunajskej Strede, v ktorých je vyše 150 obchodov so zameraním najmä na módu, obuv, doplnky, ako aj široké spektrum služieb vrátane občerstvenia a možností zábavy najmä pre deti. So svojimi vyše 8 800 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi najvyššiu kvalitu za najlepšiu cenu a stať sa obchodom pre všetkých. Od marca 2010 sa spoločnosť osamostatnila od českého trhu. Za projekt Plán zodpovedného susedstva získala spoločnosť Tesco hlavnú cenu v prestížnej súťaži Via Bona Slovakia 2008 organizovanej Nadáciou Pontis. Okrem hlavnej ceny získala spoločnosť Tesco aj zelenú cenu za projekt v oblasti životného prostredia – prvý unikátny energeticky úsporný obchod Tesco v Rajci. Tesco dlhodobo presadzuje zodpovedný prístup k spoločnosti, kde pôsobí a venuje sa projektom spoločenskej zodpovednosti. Ku koncu roka 2010 založilo Nadáciu Tesco, ktorá bude flexibilnejšie pomáhať neziskovému sektoru a komunitám, ako to bolo dosiaľ prostredníctvom Fondu Tesco. Vlani spoločnosť Tesco s partnermi venovala neziskovým organizáciám a komunitám vyše 371-tisíc eur. Tretí ročník projektu Tesco Beh pre život v roku 2010 zameraný na boj proti rakovine bol veľmi úspešný. Zúčastnilo sa ho takmer 9 000 bežcov a vyzbieralo sa vyše 68 000 eur. Spoločnosť Tesco patrila v roku 2010 k oceneným firmám za dlhodobú podporu projektu v zamedzení dostupnosti tabakových výrobkov neplnoletým Na veku záleží. Spoločnosť Tesco získala v roku 2011 titul Hlavný laureát a Cena Dar roka 2010 za zorganizovanie verejnej vianočnej finančnej zbierky Pomôžte spolu s nami v spolupráci so Slovenskou humanitnou radou. Celkový výťažok tejto zbierky predstavuje sumu 85 000 eur.