ŠTOKHOLM 5. septembra (WEBNOVINY) – Prevádzkový zisk švédskej automobilky Volvo, ktorá je dcérou čínskej spoločnosti Zhejiang Geely, klesol za polrok medziročne o 84 %.
Dôvodom bola ostrá konkurencia a spomalenie globálnej ekonomiky. Spoločnosť v stredu informovala, že v období januára až júna dosiahla prevádzkový zisk 239 mil. švédskych korún (SEK), zatiaľ čo v rovnakom období vlaňajška to bolo 1,53 mld. SEK.
Z údajov ďalej vyplýva, že dodávky áut spoločnosti klesli v sledovanom období o 4,1 % na 221 309 kusov. „Ekonomická neistota pretrvá vo zvyšnej časti tohto roka na väčšine našich trhov,“ povedal šéf podniku Stefan Jacoby.
Volvo kúpila spoločnosť Geely od amerického podniku Ford Motor v roku 2010 za 1,8 mld. USD. Odbory minulý týždeň informovali, že automobilka plánuje znížiť produkciu vo Švédsku o približne 10 % a prepustiť 200 až 300 zamestnancov, pričom ako dôvod uviedli slabší než očakávaný predaj.
Podnik pritom v minulosti informoval, že chce zvýšiť ročný predaj do roku 2020 na 800 tis. áut zo súčasných 400 tisíc. Tento cieľ zahŕňa aj zvýšenie predaja áut v Číne na 200 tis. z úrovne 47 tis. v roku 2011.
Podľa údajov spoločnosti Bil Sweden sa predaj áut spoločnosti Volvo na švédskom trhu od januára do júla prepadol medziročne o 10 %. Na základe informácií Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA) dodávky spoločnosti Volvo na trhy EÚ za šesť mesiacov tohto roka klesli o 9 % na 116 364
(1 EUR = 8,4075 SEK)