Zradná Studénka, vlakovej tragédii čelila už pred 25 rokmi

Havária rýchlika Pendolino nebolo prvé vlakové nešťastie, ktoré české mesto Studénka zažilo. Vlakovej tragédii čelila už pred 25 rokmi, kedy na železničnom priecestí zahynul jeden človek.
Havária Pendolina
Foto: Správa železniční dopravní cesty, s.o.

Praha 26. júla (WEBNOVINY) – V roku 1990 sa na železničnom priecestí v českom meste Studénka, okres Nový Jičín, stala takmer podobná vlaková nehoda, ako v stredu, napísal v pondelok spravodajský server Novinky.cz. Vtedy sa na rovnakom mieste, kde do poľského kamiónu v plnej rýchlosti vrazil rýchlik Pendolino, konali počas plnej železničnej prevádzky stavebné úpravy.

Pred 25 rokmi, keď sa k tomuto miestu blížil rýchlik z Ostravy, vošiel do priecestia parný valec. Po náraze s rýchlikom sa stavebný stroj vznietil a jeho vodič v ňom uhorel. Niekoľko prvých vozňov sa v dôsledku nárazu vykoľajilo a polámalo okolité stĺpy. Škoda sa vyšplhala na milióny korún.

O jednej z najväčších, ale už zabudnutých železničných nehôd, z 3. augusta 1990 sa podľa Noviniek.cz v českých médiách doposiaľ mlčalo. Na základe tejto a stredajšej nehody sa ukazuje, že dané priecestie sa stalo najnebezpečnejším v Českej republike, píšu Novinky.cz a dodávajú, že žiadne iné v Česku totiž takúto bilanciu – dve veľmi tragické nehody s tak veľkou škodou – zrejme doposiaľ nemá.

„Je to tak, tú nehodu som vtedy videl na vlastné oči. Rýchlik narazil do valca, ktorý upravoval priestor medzi závorami. I napriek tomu, že to malo prísne technologické postupy, stala sa tam tak ťažká nehoda, na ktorú sa ale postupom času takmer zabudlo,“ povedal starosta Studénky Lubomír Šobich.

Dodal, že v 80. rokoch sa hovorilo o tom, ako lepšie toto frekventované priecestie zabezpečiť a či namiesto neho nepostaviť nadjazd. Priecestie je podľa neho skutočne špičkovo zabezpečené, nebezpečným ho ale robia hustá vlaková premávka a nedisciplinovaní vodiči.

Ďalšie k téme

Odporúčané