BRATISLAVA 10. apríla (WebNoviny.sk) – Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (MPRV) teší uvedomelosť slovenských spotrebiteľov, ktorí si začali vo väčšej miere po kauze s poľským mäsom všímať pôvod mäsa, ktoré nakupujú a prednosť začali dávať slovenskému mäsu.
Domáci trh podporujú aj reťazce
Uviedol to pre agentúru SITA Daniel Hrežík z odboru komunikácie a marketingu MPRV v reakcii na prieskum agentúry 2muse. Podľa tohto prieskumu si až 74 % Slovákov po kauze s poľským mäsom začalo všímať pri kúpe mäsa krajinu pôvodu, 88 % kupuje od kauzy slovenské mäso, pričom poľskému mäsu zostali verné len dve percentá Slovákov.
Mäso a mäsové výrobky zdražejú, varujú slovenskí spracovatelia
„Taktiež sme radi, že niektoré obchodné reťazce majú záujem o zvýšenie ponuky slovenského mäsa na svojich pultoch, čím podporujú domáci trh. Je však smutné, že k takémuto stavu dochádza až po prepuknutí kauzy s poľským mäsom,“ dodal Hrežík.
Podľa zverejnených výsledkov prieskumu si Slováci teraz všímajú krajinu pôvodu a kupujú len také mäso, o ktorom vedia odkiaľ pochádza. Až 88 % oslovených ľudí uviedlo, že kupujú slovenské mäso. České mäso kupuje 31 % ľudí, maďarské 15 % a nemecké mäso 7 % oslovených.
Aféry s pofidérnym mäsom
Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) v reakcii na zvýšený záujem Slovákov o domáce mäso konštatovala, že priestor na zvýšenie podielu slovenských potravín, o ktoré majú našinci záujem, v obchodoch existuje.
Potravinárov teší záujem o slovenské mäso, ale na pultoch v obchodoch by ho mohlo byť viac
„Verím, že sa všetci z afér s pofidérnym mäsom poučíme a uvedomíme si, aké je dôležité podporovať našich producentov potravín, ktorí nie sú poškvrnení žiadnou podobnou potravinovou kauzou,“ zhodnotil predseda SPPK Emil Macho.
Reprezentatívny prieskum, ktorý na vzorke 507 respondentov urobila agentúra 2muse v polovici marca 2019, rovnako ukázal, že rozhodujúcimi faktormi pri kúpe mäsa slovenskými spotrebiteľmi sú okrem krajiny pôvodu aj čerstvosť, cena a to, či sa mäso predáva v akciovej ponuke.