Na začiatku roku 2021 sme sa v agentúre Effectix zamerali na to, ako športové značky robili marketing v minulom roku, čo im fungovalo, aké boli trendy a ako Covid zasiahol do ich digitálneho marketingu. Dali sme dokopy veľa zaujímavých dát a insightov, ktoré pomôžu nielen športovým značkám, ale aj ostatným segmentom v tom, ako sa na digitál pozerať.
Hlavné trendy v športe
Vďaka obmedzeniam bol športový svet zasiahnutý obmedzeniami športových podujatí a hlavne prítomnosťou fanúšikov na športoviskách. Zvýšila sa tak dôležitosť online prenosov a komunikácie športu a športových značiek.
Veľké značky na to zareagovali svojimi kampaňami, v ktorých vyzývajú ľudí k spoločenskej zodpovednosti a dodržiavaniu sociálneho dištancu.
Predaj športových potrieb a oblečenia sa z veľkej časti presunul do online a nastavil značkám a e-shopom zrkadlo, či boli pripravené na presun zákazníkov. A mnohé veru neboli.
Najsilnejší trend, ktorý sa prejavil aj v predajoch, súvisel práve s individuálnym športom, lebo ľudia museli veľkú časť roka ostať doma. Značky už necielia svoje produkty len na špičkových športovcov, ale na bežného spotrebiteľa, rekreačného športovca.
Trendom je tzv. athleisure trend, čo je športové oblečenie, ktoré sa ale používa pri každodennom nosení. A tak vidíme v športovom oblečení ľudí v práci alebo v škole.
Výživové doplnky pre športovcov rovnako kopírujú trend, kde už nie sú určené len pre vrcholových športovcov. Športová výživa je jeden z top rastúcich trhov práve vďaka zvýšenému záujmu o zdravý spôsob života.
Sezónnosť sa zbláznila
Na základe získaných dát z minulého roka odporúčame týchto 5 produktov propagovať počas celého roka, aj keď by sa na prvý pohľad mohli zdať, že sú sezónne:
- Bicykel
- Stôl na stolný tenis
- Kolobežka
- Posilňovacia guma
- Detské kolieskové korčule
Podrobné grafy a štatistiky nájdete v našom odbornom článku na našom blogu.
Dáta nám ukazujú, že koronakríza mala na vývoj návštevnosti v športových internetových obchodoch výrazne pozitívny efekt. Násobne rástli vyhľadávanie, návštevnosť a aj tržby. Dáta sme čerpali aj u našich klientov z tohto segmentu.
Aj v športe víťazia e-shopy
Zavreté kamenné predajne zvýraznili dôležitosť online predaja. Pritiahli nové cieľové skupiny, ako sú napríklad silver surfers (55+) do online. Pohodlnosť nákupu z domu, zníženie obáv z nákupu a možnosť vrátenia tovaru zadarmo na účet predajcu nám nákup na e-shope uľahčuje a približuje. Preto sa predpokladá, že táto akcelerácia online predaja aj po zmiznutí obmedzení motivuje veľa používateľov nakupovať online.
Informačný servis