BRATISLAVA 27. júla (WEBNOVINY) – Podobne ako v prípade najmenšieho modelu A1, ani novinka s označením A7 nemala predchodcu a ide o úplne nový modelový rad. Technicky však toto „štvordverové kupé“ s dĺžkou takmer 5 metrov (4 969 mm) vychádza z budúcej generácie modelu A6. Ako už bolo spomenuté, „štvordverové kupé“ vyplní medzeru medzi modelom A6 a „vlajkovou loďou“ A8.
Dizajn sériovej verzie je takmer identický s konceptom Audi Sportback, ktorý bol vystavený minulého roku na autosalóne v Detroite. Pri pohľade spredu je to typické Audi. Splývajúca zadná časť ukrýva aktívny spojler, ktorý sa vysúva pri rýchlosti 130 km/h. Späť sa zasunie ak rýchlosť klesne pod 80 km/h. Elegantná karoséria ukrýva iba štvormiestny interiér.

Foto: Audi

Foto: Audi

Foto: Audi

Foto: Audi
Motory
Pri uvedení na trh budú môcť zákazníci vyberať zo štvorice vidlicových šesťvalcov. Všetky z nich majú priame vstrekovanie paliva, tepelný manažment motora, rekuperáciu brzdnej energie a systém stop-start. Všetky verzie, až na najslabší diesel, majú pohon quattro a sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku S-tronic.
Benzínový základ predstavuje motor 2.8 FSI s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 280 Nm. Silnejšou zážihovou alternatívou je kompresorom preplňovaný trojliter, ktorý produkuje 220 kW (300 k) a 440 Nm.
Naftu zastupuje dvojica agregátov 3.0 TDI. Slabšia verzia disponuje výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 400 Nm v prípade pohonu prednej nápravy. Tento motor je kombinovaný s bezstupňovou prevodovkou Multitronic. S pohonom všetkých štyroch kolies má krútiaci moment tohto motora hodnotu 450 Nm. Silnejšia verzia produkuje 180 kW (245 k) a rovných 500 Nm krútiaceho momentu.
Zatiaľ čo oficiálne predstavenie modelu A7 prebiehalo včera vo večerných hodinách v Mníchove, na prvú výstavnú premiéru nového Audi A7 si budeme musieť počkať do jesene na parížsky autosalón. Novinka sa bude dať objednávať od septembra, kedy budú zverejnené aj ceny. Prvé autá dorazia k majiteľom v priebehu októbra.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk