Audi predstavilo športovejšiu verziu modelu R8

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Audi R8 GT
Foto: Audi

BRATISLAVA 4. mája (WEBNOVINY) – Začínam mať pocit, že nemecká automobilka so štyrmi kruhmi v logu trochu závidí talianskej automobilke Lamborghini, ktorú vlastní. Oným predmetom závisti je konkrétne model Gallardo a jeho predajné úspechy. Už keď prišlo na trh Audi R8, objavovali sa názory, že by si mohli obidve autá konkurovať. Audi tieto obavy vyvrátilo použitím „iba“ osemvalcového motora, ktorý mal do výkonu Gallarda ešte ďaleko. Zrazu sa však objavilo Audi R8 s motorom z Gallarda, aj keď vyladeným na nižší výkon, no Audi už nikoho nepresvedčilo, že nechce konkurovať Gallardu. Teraz je tu verzia GT…žeby bolo terčom Lamborghini Gallardo 570-4 Superleggera?

Audi R8 schudlo celých 100 kg. Už len na sedadlách ušetrili 31,5 kg, čalúnenie interiéru alcantarou je o 7,6 kg ľahšie, použitá je o 9,4 kg ľahšia batéria. Karbón-keramické brzdy znamenajú úsporu ďalších 9 kg. Zachádzalo sa však až do takých detailov, ako je tenšie predné sklo, zadné je z polykarbonátu, zadný nárazník a bočné nástavce prahov sú z plastov vystužených karbónovými vláknami, ľahší je aj zadný karbónový spojler, ktorý je teraz napevno a nevysúva sa z karosérie. Výsledná hmotnosť je 1 525 kg.

Posilnený bol aj 5,2 litrový vidlicový desaťvalec. Údajne iba preprogramovaním riadiacej jednotky dostali konštruktéri z motora 412 kW (560 k) a 540 Nm pri 6500 ot./min. oproti pôvodným 386 kW (525 k). Keď sa však nad tým zamyslíte, niet sa čomu čudovať, keďže rovnaký motor produkuje v Lamborghini Gallardo 570-4 Superleggera 419 kW (570 k).

Audi R8 GT
Poradové číslo konkrétneho kusu z limitovanej edície je vyznačené na radiacej páke. Foto: Audi

Foto: Audi

Audi R8 GT
Foto: Audi

Foto: Audi

Audi R8 GT
Foto: Audi

Foto: Audi

Audi R8 GT
Foto: Audi

Foto: Audi

Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky R-Tronic. Na zadné kolesá putuje 85% krútiaceho momentu. Na stovke je Audi R8 GT za 3,6 sekundy a 10,6 sekundy po štarte už dokáže uháňať dvestokilometrovou rýchlosťou. Zrýchľovať prestane až pri rýchlosti 320 km/h.

Ako už bolo povedané, špeciálna edícia GT je limitovaná na iba 333 kusov. K dispozícii budú štyri odtiene laku karosérie – oranžový, sivý, strieborný a čierny. Čierny je perleťový, ostatné sú metalické. Ak máte záujem, pripravte si 193 000 € (cena platná pre nemecký trh).

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Audi