BRATISLAVA 6. júla (WEBNOVINY) – Áno, čítate správne. Auto s porcelánovými doplnkami. Riaditeľ predaja a marketingu automobilky Bugatti, Dr Stefan Brungs, obhajuje toto auto slovami: „Aj samotný zakladateľ značky, Ettore Bugatti, rád experimentoval s novými materiálmi. A o tomto je vlastne Bugatti – realizujeme aj tie najtajnejšie túžby a aj na prvý pohľad neuskutočniteľné sa u nás stáva realitou.“
Špeciálne Bugatti Veyron dostalo prívlastok L’Or Blanc, čo znamená biele zlato. Prečo názov hovorí o zlate a nie o porceláne, sa mi zistiť nepodarilo. Možno názov odkazuje na biely lak karosérie, ktorý je zdobený modrými krivkami pripomínajúcimi odlesky. Každopádne, na aute nájdete porcelánové a nie zlaté ozdoby. Porcelánové sú napríklad stredy kolies, viečko palivovej nádrže, logo v zadnej časti auto, alebo aj napríklad nádoba na kaviár v stredovej konzole.
Foto: Bugatti
Foto: Bugatti
Foto: Bugatti
Foto: Bugatti
Na vzniku tohto špeciálneho Veyronu sa podieľal nemeckú výrobca porcelánu – Könogliche Porzellan-Manufaktur. Ako už bolo povedané, vzniklo iba jedno jediné takéto auto a jeho predajná cena ja 1,65 milióna eur. Ak momentálne nemáte náladu na kúpu takéhoto auta, môžete si ho aspoň naživo pozrieť v septembri na frankfurtskom autosalóne.