Posledné Bugatti Veyron je predané

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Bugatti Veyron 16.4
Foto: Bugatti

BRATISLAVA 27. júna (WEBNOVINY) – Po siedmich rokoch produkcie bude výroba legendárneho superšportu ukončená. Bugatti Veyron, ktorého dizajn navrhol slovenský dizajnér Jozef Kabaň, sa vpísalo do povedomia mnohých ľudí ako najrýchlejšie a zároveň najdrahšie auto sveta. Jeho osemlitrový šestnásťvalec prepĺňaný štvoricou turbodúchadiel produkoval 736 kW (1 001 k) a 1 250 Nm. Na stovku Veyron zrýchľuje za 2,5 sekundy a na tristovke je za 16,7 sekundy od štartu. Za celých sedem rokov predaja pritom jeho cena nespadla pod milión eur.

Aj keď bol vývoj tohto superauta nesmierne drahý a automobilke sa investície do vývoja nikdy nevrátia, vedenie rozhodlo, že Veyron musí byť exkluzívnou záležitosťou a tak nevyrobia viac ako 300 kusov z tohto modelu. Vo výrobe však ešte ostáva otvorená verzia Veyronu s prívlastkom Grand Sport, ktorá sa môže pochváliť titulom najrýchlejšieho otvoreného auta sveta. Bez strechy dokáže uháňať rýchlosťou až 360 km/h. So strechou zvláda 407 km/h, ako pôvodný Veyron. Výroba Veyronu Grand Sport bude ukončená, keď vyrobia všetkých 150 kusov.

Bugatti Veyron 16.4
Foto: Bugatti

Foto: Bugatti

Bugatti Veyron 16.4
Foto: Bugatti

Foto: Bugatti

Bugatti Veyron 16.4
Foto: Bugatti

Foto: Bugatti

Bugatti Veyron 16.4
Foto: Bugatti

Foto: Bugatti

Bugatti Veyron 16.4
Foto: Bugatti

Foto: Bugatti

Majiteľ posledného kúsku Bugatti Veyron si neprial byť menovaný. Auto však poputuje do Európy. Doručené bude najskôr začiatkom budúceho roka. Najviac áut sa predalo v USA a veľa Veyronov smerovalo aj na Blízky východ. Na Slovensku máme minimálne dva kúsky.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Bugatti