BRATISLAVA 23. apríla (WEBNOVINY) – Seat Ibiza prednedávnom prešiel menšou modernizáciou. Faceliftovaná Ibiza mala výstavnú premiéru na autosalóne v Ženeve. Na pekinskom autosalóne však táto športovo orientovaná automobilka z koncernu Volkswagen predviedla vrcholnú verziu modelu Ibiza s prívlastkom Cupra. Oficiálne je to zatiaľ iba koncept blízky sériovému modelu, no všetci vieme, že predtým, ako sa auto dostane do výroby, sa veľa meniť nebude.
Palubná doska je modernizovaná, podobne ako v prípade ostatných slabších motorizácií. Pribudol aj prenosný a navigačný systém s päťpalcovým dotykovým displejom, ktorý je zároveň schopný zobrazovať aj množstvo ďalších iných dát. Podobným systémom je vybavený aj najmenší model z ponuky španielskej automobilky Seat – model Mii.
Pod kapotou by sa nemalo meniť nič. Predné kolesá teda bude roztáčať 1,4-litrový štvorvalec prepĺňaný nie len turbodúchadlom, ale aj kompresorom. Vďaka tomu produkuje veľmi slušných 132 kW (180 k). Motor spolupracuje so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Zvonku si možno na prvý pohľad všimnúť omnoho agresívnejší dizajn nárazníkov. Štandardom sú 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny. Vzadu je výfuk umiestnený v strede nárazníka. Veľmi dravo pôsobia aj predné bi-xenónové svetlá s pásmi LED diód na denné svietenie. Žltá farba na modeloch s prívlastkom Cupra je už tradíciou. Tento odtieň na novej Ibize dostal označenie „Crono Yellow“.