Seat Ibiza s novou tvárou

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Seat Ibiza
Foto: Seat

BRATISLAVA 13. januára (WEBNOVINY) – Štvrtá generácia Seatu Ibiza bola predstavená pred necelými štyrmi rokmi. Jej dizajn bol celkom vydarený. Za ten čas sa predalo vyše pol milióna kusov. V Seate sa však rozhodli, že Ibiza potrebuje facelift. Tu ju teda máme, omladenú španielsku krásku.

Dostala kompletne prepracovanú prednú časť, ktorá je zjavne inšpirovaná posledným konceptmi automobilky Seat s označením IBE, IBX a IBL. Iná je maska chladiča, nárazník aj svetlá. Zadná časť bola modernizovaná iba veľmi mierne. Nový je nárazník a svetlá majú pozmenenú grafiku. S novým dizajnom ladí aj niekoľko nových vzorov diskov kolies, ktorý priemer sa pohybuje od 15 do 17 palcov.

Nový dizajnový štýl, ktorý predstavili vyššie spomínané koncepty, sa bude postupne zavádzať do praxe na všetkých sériových modeloch. Ešte tohto roku sa dočkáme úplne nového Seatu Leon, ktorý bude vlastne prvým čistokrvným nositeľom nového dizajnového smeru, keďže v prípade Ibizy ide zatiaľ iba o facelift.

Zatiaľ máme k dispozícii iba týchto pár fotiek. Interiér zatiaľ výrobca neodhalil. Sľubuje však kvalitnejšie materiály, ktoré boli v prípade súčasnej Ibizy dosť často kritizované. Na výber by malo byť veľa farieb a viacero dekoračných materiálov. Prepracovaná bude aj palubná doska. Zväčší sa objem skrinky pred spolujazdcom a nová bude aj stredová konzola. Tá dostane nový ovládací panel klimatizácie. Objaviť by sa mal aj dotykový displej, aký poznáme zo Seatu Mii. Ten zahŕňa všetko od palubného počítača, cez bluetooth handsfree až po navigáciu. Navyše je odnímateľný, takže sa dá použiť aj mimo auta.

Seat Ibiza SC
Foto: Seat

Seat Ibiza ST
Foto: Seat
Seat Ibiza (2012)
Foto: Seat
Seat Ibiza
Foto: Seat
Seat Ibiza ST
Foto: Seat

Úspornejšie motory

Paleta motorov sa v podstate výrazne nezmenila. Otvára ju 1,2-litrový trojvalec s výkonom 44 kW (60 k), ktorý sa vyrába v Mladej Boleslavi. Zmeny sa týkajú motora 1.2 TSI, ktorého kombinovaná spotreba klesla z 5,3 na 5,1 litra benzínu na 100 km. Šampiónom v spotrebe je však motor 1.2 TDI, ktorému vo verzii Ecomotive postačí na 100 km aj 3,4 litra nafty.

Žiadne ďalšie výraznejšie zmeny sa nekonajú. Aj naďalej bude v ponuke športovejšia verzia FR s motorom 1.4 TSI pod kapotou, ktorý produkuje 110 kW (150 k). Vrcholná verzia Cupra sa objaví až v lete. Predaj ostatných verzií modernizovanej Ibizy odštartuje prakticky bezprostredne po výstavnej premiére na marcovom autosalóne v Ženeve.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Seat