Pagani má nový model

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Pagani Huayra
Foto: Pagani

BRATISLAVA 12. februára (WEBNOVINY) – Tohtoročný ženevský autosalón bude na novinky naozaj bohatý. Viem, že sa neviete dočkať novej Kie Rio, prípadne faceliftovaného Peugeotu 308, ale v Ženeve sa tento rok predvedie niekoľko naozaj výnimočných automobilov. Jedným z nich bude nová generácia superšportu od automobilky Pagani s označením Huayra.

Pagani je maličká talianska firma. Jej zakladateľ, Horacio Pagani, najprv pracoval ako dizajnér pre Lamborghini, no stále ho lákalo splniť si svoj sen – navrhnúť svoj vlastný superšportový automobil. Podarilo sa mu to v roku 2003, kedy svetu predstavil svoje auto pod vlastnou značkou – Pagani Zonda.

Uplynulo sedem rokov, novozaloženej automobilke sa veľmi darí a vďaka výbornej Zonde si automobilka Pagani získala reputáciu jedného z najlepších výrobcov superšportov. Prišiel však čas na zmenu. K dispozícii sú modernejšie materiály a technológie a tak sa výroba Zondy končí a Pagani prichádza s celkom novým modelom – Huayra.

Pagani Huayra je doslova zhmotnením toho najlepšieho z automobilového priemyslu. Jej základ tvorí karbónovo – titánový monokok. Zbytok karosérie je z karbónu. Zavesenie kolies je zo špeciálneho materiálu AvionAl, ktorý je o 30% ľahší ako hliník. Pruženie má na starosti švédsky špecialista Öhlins. Pirelli navrhlo pre Huayru špeciálne pneumatiky, ktorý v zákrutách zvládajú preťaženie 1,5 G.

Pagani Huayra
Foto: Pagani

Foto: Pagani

Pagani Huayra
Foto: Pagani

Foto: Pagani

Pagani Huayra
Foto: Pagani

Foto: Pagani

Pagani Huayra
Foto: Pagani

Foto: Pagani

Pagani Huayra
Foto: Pagani

Foto: Pagani

Pohonnú jednotku opäť dodalo AMG. Tentokrát ide o šesťlitrový dvanásťvalec preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Motor produkuje 522 kW (710 k) a masívnych 1 000 Nm krútiaceho momentu. Všetku tú silu musí stráviť sedemstupňová sekvenčná prevodovka Xtrac, ktorá váži iba 96 kg. Už keď sme pri hmotnosti, kompletné titánové výfukové potrubie váži iba 10 kg. Výsledná hmotnosť Pagani Huayra je teda iba 1 350 kg, čo je o 120 kg menej, ako vážila Zonda. Pre úplnosť dodám, že hmotnosť auta je rozložená medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 44:56.

Čo teda urobí 710 koní a 1 000 Nm s autom vážiacim 1 350 kg? No na stovku ho to vystrelí za 3,3 sekundy a zrýchľovať prestane až pri rýchlosti 370 km/h. Celkom slušné, však? Vysokým rýchlostiam je prispôsobený aj tvar karosérie. Možno vám Huayra nepripadá ako najkrajšie auto na svete, no dizajn bol v tomto prípade podriadený aerodynamike. Auto má dokonca štyri nastaviteľné klapky, ktorými vodič dokáže podľa potreby zvyšovať generovaný aerodynamický prítlak.

Napriek vynikajúcim jazdným výkonom je interiér auta mimoriadne luxusný. Nájdete v ňom kvalitné kožené čalúnenie, hliník, či karbón. Nezabudlo sa ani na navigáciu s dotykovým displejom alebo Bluetooth konektivitu. Za tak dokonalé auto si ale Pagani účtuje aj poriadnu „pálku“ – rovný milión eur.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať