Test: Ford Grand C-MAX 2.0 TDCi – keď je veľký ešte väčší

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ford Grand C MAX 2.0 TDCi Titanium
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 8. júna (WEBNOVINY) – Na podvozku Focusu postavený Ford C-MAX je síce pekné auto, no pre niekoho môže byť stále malé. Tí, ktorí majú v rebríčku hodnôt praktickosť a priestrannosť umiestnenú pred estetikou, siahnu po Forde Grand C-MAX. Spredu vyzerá C-MAX aj Grand C-MAX rovnako. Autá sa začínajú líšiť až od B-stĺpika smerom k zadnej časti, kde už sú úplne odlišné.

Zatiaľ čo u C-MAXu línia bočných okien od B-stĺpiku smerom dozadu pomerne prudko klesá, u Grand C-MAXu si drží výšku, pretože za príplatok sa dá do Grand C-MAXu objednať aj tretí rad sedadiel. Medzi základné poznávacie znaky Fordu Grand C-MAX patria aj posuvné zadné dvere.

Interiér

Tak ako sa zvonku C-MAX odlišuje od Grand C-MAXu od B-stĺpika smerom dozadu, aj vo vnútri je bodom zlomu rovnaké miesto. Ford C-MAX je päťmiestne auto, ktoré sa dá zmeniť na kráľovsky priestranné štvormiestne auto. Prostredné zadné sedadlo je totiž možné odklopiť a tie krajné sa dajú posunúť dozadu a bližšie k stredu. Dvaja cestujúci tak majú okolo seba viac priestoru vo všetkých smeroch. Môžete si to pozrieť vo fotogalérii k testu Fordu C-MAX.

Grand C-MAX je päťmiestne auto, ktoré sa dá zmeniť na sedemmiestne auto, prípadne šesťmiestne, keď nerátame prostredné sedadlo v druhom rade sedadiel. Na tom sa sedí tak trochu ako za trest. Má však veľmi dobrú funkciu – vie sa veľmi efektne odklopiť a skryť do sedáku pravého zadného sedadla. Týmto spôsobom vznikne ulička, cez ktorú sa dá prejsť dozadu k tretiemu radu sedadiel.

Toľko teda k rozdielom v interiéri medzi týmito dvoma modelmi s modrým oválom na kapote. Okrem samotného riešenia sedenia sa obidva modely líšia aj vo veľkosti batožinového priestoru. V reči čísel paradoxne ani nejde o žiadne markantné rozdiely, pokiaľ sa bavíme o naložení po kryt batožinového priestoru. Pri naložení až po strechu je rozdiel necelých 100 litrov, pochopiteľne v prospech Grand C-MAXu. Batožinový priestor Grand C-MAXu teda nie je oproti C-MAXu veľmi výrazne väčší, takže v sedemmiestnej konfigurácii už veľa priestoru pre batožinu neponúka. Pri naložení po kryt ostane k dispozícii iba 56 až 92 litrov, v závislosti od toho, či má auto dojazdovú rezervu, alebo iba sadu na opravu defektu.

Motor

Dvojlitrový turbodiesel, ktorý pracoval pod kapotou testovaného auta, bol naozaj veľmi kultivovaný a veľmi dobre odhlučnený. So šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou PowerShift si veľmi dobre rozumel, no samotná prevodovka pripomínala skôr klasické automaty, ako dvojspojkové prevodovky. Radí veľmi hladko. Zhruba ako klasická automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu. Nie je ale až tak rýchla, ako zvyknú byť dvojspojkové robotizované prevodovky.

Ford Grand C MAX 2.0 TDCi Titanium
Foto: Ondrej Rabatin

Podobne ako v prípade nedávno testovaného Hyundaia i30, opäť sa mi do rúk dostalo prakticky úplne nové, nezabehnuté auto. Keď som si ho prebral a dorazil domov, malo najazdených presne 550 km. Jazdil som teda s ohľadom na to, no keďže z diskusie pod článkom k testu i30-tky je evidentné, že niektorí nerešpektujú výrobcom stanovený zábeh vozidla, pre nich som odmeral aj spotrebu.

Zo začiatku mi pri jazde v meste palubný počítač ukazoval spotrebu 6,8 litra. V priebehu pár dní už spotreba klesla na 6,2 litra. Mimo mesta dokázal aj nezabehnutý motor jazdiť za 5,5 litra nafty na 100 km. Pri diaľničnej 130-tke, kedy motor točí celkom príjemných 2400 ot./min., ubúda nafta z nádrže tempom cca. 7,5 litra na každých 100 km.

Jazda

Poznáte ten pocit, keď prestupujete z električky do nízkopodlažného autobusu? Zatiaľ čo do električky sa musí človek vyštverať, do nízkopodlažného autobusu stačí vkročiť. Takto nejako sa nastupuje do Grand C-MAXu. Posed za volantoam je síce vysoký, no podvozok je príjemne nízky. Ak teda máte radi SUV-čka preto, lebo sa do nich ľahko nastupuje, toto je úplne iný level. Áno, aj sedadlá v SUV-čkach sú vysoko, no SUV-čka majú aj vysoký podvozok. Pri tých najväčších má človek pocit, že bez horolezeckého výstroja sa do sedadla ani nedostane.

Ford Grand C MAX 2.0 TDCi Titanium
Foto: Ondrej Rabatin

O tom, že interiér C-MAXu je vypracovaný tak kvalitne, že sa človek cíti ako v prémiovom aute, som už písal v predošlom teste. Písal som ale aj to, že rozmiestnenie jednotlivých tlačidiel na stredovej konzole a na volante je trochu chaotické, a to platí aj pre Grand C-MAX. Toto auto však bolo vybavené ešte lepšie a vysoká výbava prémiový dojem ešte viac zvýrazňovala. Na palube nechýbali také chuťovky ako napríklad elektromotorom otvárané veko batožinového priestoru na diaľkové ovládanie, parkovací asistent, ktorý za vás sám zaparkuje, cúvacia kamera s veľmi pekným obrazom a množstvo ďalšieho. Čerešničkou na torte je ambientné osvetlenie interiéru v noci a lampičky s mimoriadne jasným svetlom pripomínajúcim xenónové svetlo. Život s týmto Grand C-MAXom nám spríjemňoval aj bezkľúčový vstup a štartovanie motora.

V interiéri Fordu Grand C-MAX sa teda sedí celkom príjemne. Ako sa však s týmto autom jazdí? No už len pri pohľade na vysokú karosériu musí byť každému jasné, že to nie je žiaden športiak. Nenasvedčuje tomu ani vysoká poloha za volantom. Napriek tomu to však s Grand C-MAXom v zákrutách vôbec nie je až také zlé. Je to predsa Ford. Pre rodiny s deťmi, ktoré sú cieľovou skupinou tohto auta, je to ale asi rovnako podstatná informácia, ako objem batožinového priestoru pre záujemcu o nové Porsche 911. Ich zaujíma skôr jazdný komfort. Musím povedať, že ten je lepší, ako som čakal. S týmto autom som totiž absolvoval cestu z Bratislavy do Prahy po dobre známej a veľmi „príjemnej“ panelovej diaľnici. Bol som pripravený, že sa budem triasť ešte pár minút potom, ako v Prahe vystúpim z auta, no na moje prekvapenie to bola celkom príjemná cesta.

Ford Grand C MAX 2.0 TDCi Titanium
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Ford Grand C-MAX je výsledkom snahy o maximálne využitie jednej podvozkovej platformy a snahy vyhovieť špecifickým požiadavkám čo najväčšieho množstva zákazníkov. Ak chcete elegantné MPV zo segmentu C, vo Forde ho majú. Ak chcete niečo, väčšie, praktickejšie a s posuvnými dverami, vo Forde majú aj to. Stačí si len vybrať. Nerozumiem však tomu, prečo nie je Ford Grand C-MAX štandardne sedemmiestny, ale za tretí rad sedadiel treba priplácať 870 eur. Ako päťmiestny mi totiž vôbec nedáva zmysel, keďže je tu aj štandardný C-MAX.

Základná cena modelu – Ford Grand C-MAX 1.6 Duratec Ti-VCT Ambiente: 18 680 €

Základná cena testovanej verzie – Ford Grand C-MAX 2.0 TDCi Duratorq PowerShift: 27 910 €

Ford Grand C MAX 2.0 TDCi Titanium
Foto: Ondrej Rabatin

Ford Grand C MAX 2.0 TDCi Titanium
Foto: Ondrej Rabatin
Ford Grand C MAX 2.0 TDCi Titanium
Foto: Ondrej Rabatin
Ford Grand C MAX 2.0 TDCi Titanium
Foto: Ondrej Rabatin
Ford Grand C MAX 2.0 TDCi Titanium
Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

radový, vznetový

Valce / ventily:

4 / 16

Zdvihový objem (cm3):

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

103 / –

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

320 / –

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

198

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

10,5

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

7,4 / 5,0 / 5,8

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

56 / 439 / 1742

Objem nádrže (l):

60

Pohotovostná hmotnosť:

Rozmer pneumatík:

215/55 R16

Dĺžka (mm):

4520

Šírka (mm):

1828

Výška (mm):

1684

Rázvor (mm):

1788

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Ford