Test: Seat Exeo 2.0 TDI – Audi A4 revival

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Seat Exeo 2.0 TDI Style
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 18. júna (WEBNOVINY) – Viete čo majú spoločné Škoda Octavia Tour, Peugeot 206+, Ford Focus Classic a Opel Astra Classic? Všetko sú to modely, ktoré už majú svojich nástupcov, no automobilky ich akosi neprestali vyrábať. Stále sú v ponuke za mimoriadne výhodnú cenu. Podobne je to aj s Audi A4 minulej generácie. Nie každý to však vie, lebo koncern Volkswagen to pekne zamaskoval. Starú „A-štvorku“ trochu poupravoval, aby to nebolo jasné hneď na prvý pohľad a vymenil tiež showroomy, v ktorých sa toto auto predáva.

Predchádzajúcu A4 nenájdete stáť v predajni hneď vedľa tej novej. Robilo by to neplechu. Nájdete ju ale pod značkou Seat a označením Exeo. Exeo je v predaji od roku 2009 a v tomto roku prešiel menšou modernizáciou. Otestovali sme ale ešte pôvodnú verziu, čiže so starými svetlami bez LED diód.

Interiér

Aj keď má zvonku Exeo unikátnu prednú aj zadnú časť, vo vnútri si stačí odmyslieť logo Seatu na volante a sedíte v minulej generácii Audi A4, ktorá sa predávala v rokoch 2005 až 2008. Interiér teda pochádza z roku 2005 a aj keď človek sedí v úplne novom Exeu, neubráni sa pocitu, že sedí v sedemročnom aute. Exeo má ale tri okrúhle výduchy klimatizácie na stredovej konzole, ktoré vyzerajú oveľa krajšie, ako dva obdĺžnikové v minulej generácii Audi A4. V porovnaní so súčasným Audi A4, ktoré sme testovali nedávno, je ale po dizajnovej stránke i tak úplne inde.

Seat Exeo 2.0 TDI Style
Foto: Ondrej Rabatin

Ja osobne však neprikladám dizajnu až tak veľkú vážnosť, dôležitejšia je funkčnosť a kvalita interiéru. Keďže je to v podstate staré Audi, kvalitatívne je na tom interiér Exea naozaj veľmi dobre. Horšie je to však po praktickej stránke. V Exeu je síce množstvo odkladacích priestorov, no všetky sú malé. Nemal som si kam odložiť ani mobil.

Miesta je však v tomto aute dosť. Nie je to už najväčší model strednej triedy, no nehrozí, aby ste sa v ňom tlačili. Aj batožinový priestor tohto sedanu má slušných 460 litrov.

Motor

Pod kapotou nami testovaného Exea pracoval dobre známy vznetový štvorvalec 2.0 TDI s výkonom 105 kW (143 k). Presne s rovnako výkonným motorom sme testovali aj nové Audi A4. Obidve autá podávajú po dynamickej stránke približne rovnaký výkon. Zatiaľ čo s novým Audi A4 sa nám darilo v meste jazdiť za šesť litrov, Exeo si z nádrže potiahlo o pol litra viac. Mimo mesta sa dá jazdiť s obidvomi autami zhruba za päť litrov, niekedy aj za menej.

Seat Exeo 2.0 TDI Style
Foto: Ondrej Rabatin

Paradoxom sú však výsledky z merania spotreby na diaľnici. Seat Exeo točí na šestke pri 130 km/h 2250 ot./min., nová „A-štvorka“ iba 2100. Aj tak však Exeu stačí na každých 100 km iba 5,6 litra nafty, Audi A4 si pýta o liter viac. Faceliftované Exeo má pritom upravenú riadiacu jednotku motora, s ktorou by mala spotreba tohto motora ešte o niečo klesnúť.

Jazda

K dokonalosti posedu za volantom Exeu veľa nechýba. Škoda, že sa sedadlo nedá spustiť ešte o niekoľko centimetrov nižšie. Ergonomicky nie je najšťastnejšie vyriešený priestor nad ručnou brzdou, pri jej zatiahnutí vždy narazíte do lakťovej opierky. Pochvalu si zaslúži príjemne tuhé a presné riadenie, presnosť je aj výsadou chodu radiacej páky.

Podvozok je vyladený do ideálneho kompromisu. Exeo jazdí ako komfortná limuzína strednej triedy, no v úseku plnom serpentín sa v ňom prejaví aj španielska časť jeho DNA. Auto pekne drží stopu aj pri vyšších rýchlostiach, takže vodič sa cíti za volantom bezpečne.

Seat Exeo 2.0 TDI Style
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Seat Exeo rozhodne nie je kúpa storočia. No rozhodne je to cesta, ako sa dostať k novému autu prémiovej kvality a nezaplatiť „prémiovo“. Áno, je to stará A4, no s rokom výroby 2012 a so zárukou. Testovaný Seat Exeo s motorom 2.0 TDI (105 kW) a výbavou Style stojí 28 033 €. Nové Audi A4 s tým istím motorom začína na cene okolo 32-tisíc eur. Ak by však nové Audi malo rovnakú úroveň výbavy, jeho cena by stúpla približne na 34-tisíc eur. Pri kúpe tak zákazník dokáže ušetriť 4000 až 6000 eur.

Základná cena modelu – Seat Exeo 1.8 TSI Reference: 23 220 €

Základná cena testovanej verzie – Seat Exeo 2.0 TDI Style: 28 033 €

Seat Exeo 2.0 TDI Style
Foto: Ondrej Rabatin

Seat Exeo 2.0 TDI Style
Foto: Ondrej Rabatin
Seat Exeo 2.0 TDI Style
Foto: Ondrej Rabatin
Seat Exeo 2.0 TDI Style
Foto: Ondrej Rabatin
Seat Exeo 2.0 TDI Style
Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

radový, vznetový

Valce/ventily:

4/16

Zdvihový objem (cm3):

1968

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

105 / 4200

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

320 / 1750-2500

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

215

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

9,3

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

7,1/ 4,1/ 5,2

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

460

Objem nádrže (l):

70

Pohotovostná hmotnosť:

1505

Rozmer pneumatík:

205/55 R16

Dĺžka (mm):

4661

Šírka (mm):

1772

Výška (mm):

1430

Rázvor (mm):

2642

Testovací automobil zapožičala redakcii Webnovín spoločnosť
Auto Boat_logo

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Seat