Najvyšší kontrolný úrad odporučil parlamentnému hospodárskemu výboru zadať ministerstvu dopravy „povinnosť“ do leta jasne opísať, ako má mýto na Slovensku pokračovať.
Národná diaľničná spoločnosť tvrdí, že k znižovaniu podielu nákladov môže prispieť aj príchod poskytovateľov európskeho mýta a možný prevod kontrolného systému národného mýta do vlastníctva štátu.
Únia autodopravcov Slovenska a Asociácia Žltý Anjel Asistance24 vyzývajú ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala a Národnú diaľničnú spoločnosť, aby zmluvu so SkyToll-om opätovne prerokovali a nenechali sa ním vydierať.
Únia autodopravcov Slovenska s podporou Asociácie Žltý Anjel Asistance24 tak plánujú protestovať proti kolónam a dlhému čakaniu pre pokračujúce kontroly na českej strane hraníc.
Únia autodopravcov Slovenska tak zareagovala na výsledok tendra na dodanie nového mýtneho systému, uspel v ňom CzechToll a jeho dodávateľom je SkyToll.
UNAS a Asociácia Žltý Anjel Asistance24 tiež upozornili na Slovnaft, ktorý má desaťnásobne vyššie zisky, pretože pohonné hmoty na Slovensku predáva za premrštené ceny.
UNAS a Asociácia žltý anjel majú podozrenie, že producenti pohonných hmôt v strednej Európe zneužívajú rast burzových cien na umelé zvyšovanie svojich predajných marží.
Únia autodopravcov Slovenska vyzýva vládu a parlament, aby predstavili postupné kroky vedúce k poklesu cien pohonných hmôt a iných energetických nosičov.
Tvrdia, že veľa vodičov odchádza do zahraničia, kde zarobia omnoho viac ako na Slovensku, pričom problém budú mať hlavne regionálni dopravcovia, tak ako je to teraz vo Veľkej Británii.