Slovenská správa ciest plánuje trvanie rekonštrukcie cesty za takmer 15 miliónov eur vrátane DPH na dvanásť mesiacov, okrem zimného obdobia od 1. decembra do 1. marca.
„Novela reaguje na situáciu, ktorá vznikla zvyšovaním sadzieb zo strany Európskej centrálnej banky v roku 2022 a tiež na rastúce ceny stavebných materiálov a prác,“ zdôvodnila Katarína Bruncková.
Podľa štátneho tajomníka Jaroslava Kmeťa je hanbou chýbajúce priame vlakové spojenie Nitry s Bratislavou, pričom ministerstvo dopravy sa nestotožňuje s postojom ÚHP.
Veľký investičný dlh v odloženej údržbe železničnej infraštruktúry dosahuje odhadom 400 až 500 miliónov eur, je to dôsledok zanedbanej starostlivosti v posledných tridsiatich rokoch.
Odborná komisia Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska upozornila, že pripomienky stavbárov napríklad k zákonu o odpadoch neboli premietnuté do praxe.