Náklady na údržbu diaľnic a rýchlostných ciest sa výrazne zvýšili. Od roku 2011, kedy ceny diaľničných známok naposledy vzrástli, pribudlo tristo kilometrov nových úsekov.
Prezident profesijnej organizácie autobusových dopravcov Peter Sádovský tvrdí, že pokiaľ železnica nebude fungovať ako švajčiarske hodinky, prepájanie vlakov a autobusov bude veľmi obtiažne.
Sieť vymedzených úsekov sa predĺžila o 11 kilometrov na 8 242 kilometrov. Pribudlo jedenásť nových a skončila sa platnosť piatich úsekov, upravené sú rôzne parametre na 80 úsekoch.
Ceny diaľničných známok sa na Slovensku naposledy upravovali v roku 2011 a odvtedy podľa rezortu dopravy dĺžka siete diaľnic a rýchlostných ciest narástla približne o tretinu, teda o tristo kilometrov.
O dotáciu od štátu sa už môžu uchádzať aj prevádzkovatelia medzinárodnej pravidelnej autobusovej dopravy, autoškôl a stredísk na výcvik vodičov profesionálov.