Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pripravuje dostavbu križovatky D1 a D4, diaľnicu D1 medzi Bratislavou a Triblavinou rozšíria. Na svojom webe o tom informuje Bratislavský samosprávny kraj (BSK).
„V rámci projektu výstavby rozšírenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Triblavinou aktuálne prebiehajú projektové práce,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
Zmluva sa riadi žltým FIDIC-om
Ako dodala, zmluva so zhotoviteľom sa riadi podmienkami žltého FIDIC-u, čo znamená, že súčasťou je aj realizačná projektová dokumentácia, ktorú treba najskôr naprojektovať.
Spojené štáty to pochopili, my zatiaľ nie. NDS navrhuje zrušiť limit finančných prostriedkov na diaľnice
Od odovzdania staveniska až doteraz sa podľa hovorkyne NDS zhotoviteľ venoval najmä geodetickým prácam, inžinierskej a projekčnej činnosti a doplnkovému inžiniersko-geologickému prieskumu.
Črtá sa plán organizácie výstavby
„Na stavbe prebiehal výrub stromov či príprava zariadenia staveniska,“ vysvetlila Žgravčáková s tým, že. Proces projektovania však bude pokračovať počas celej doby výstavby.
Je razenie tunela Karpaty v súčasnosti naozaj potrebné? Malo by sa to preukázať, odporúčajú analytici
„Výhodou využitia žltého FIDIC-u je to, že činnosti na príprave a výstavbe môžu byť realizované paralelne. Popri projektovaní a prípravných prácach sa teda črtá už aj plán organizácie výstavby,“ konštatuje BSK.
Projektové práce úzko súvisia s organizáciou výstavby, s ktorou sú spojené míľniky pre postupné odovzdanie jednotlivých etáp motoristom.
Dva veľké míľniky
NDS ohlásila dva veľké míľniky – vybudovanie obchádzkových trás, ktoré odklonia dopravu z diaľnice D1, kým sa bude dvíhať, a napojenie diaľnic v smere Trnava – Jarovce.
V najbližšom období bude zhotoviteľ zameriavať inžinierske siete a priebežne ich dopĺňať do projektovej dokumentácie.
Pokračovať budú aj geodetické práce a zriaďovanie staveniska. V pláne je tiež archeologický prieskum v časti stavby a pokračovanie v inžinierskej činnosti.