Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zatiaľ bližšie nezdôvodnila rozhodnutie v tendri na výstavbu prvej etapy úseku rýchlostnej cesty R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča. Stále nevysvetlila, prečo po vyhodnotení ponúk nepodpíše zmluvu a opätovne musí prehodnotiť súťaž.
Oznámenie o zrušení informácie o výsledku
Diaľničiari sa ešte v pondelok odvolali na zistené nové skutočnosti, ktoré im neumožňujú podpísať zmluvu. Túto informáciu zopakovali v stredu, keď sa agentúra SITA zaujímala o konkrétne dôvody. „Aktuálne platí vyjadrenie, ktoré sme uviedli v predošlej odpovedi,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
V dokumentoch zákazky je zverejnené oznámenie o zrušení informácie o výsledku vyhodnotenia ponúk a poradia uchádzačov z 25. júla, ale tiež bez uvedenia príčin.
Rozhodnutie NDS sa dá len ťažko pochopiť, Lunter žiada vysvetlenie nepodpísania zmluvy na výstavbu úseku R1
„Verejný obstarávateľ opätovne vyhodnotí ponuky predložené na uvedený predmet zákazky v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní,“ oznámila uchádzačom NDS. Kolónka s informáciami o zákazke, kde bývajú zverejnené údaje o začatí konania o námietkach či odvolaní, je aktuálne prázdna.
NDS vyhodnotila šesť ponúk
Predseda Banskobystrického samosprávneho kraja Ondrej Lunter reagoval na spôsob oznámenia NDS o uvedenom tendri tým, že sa dá len ťažko pochopiť. Avizoval, že o podrobnejšie vysvetlenie, prečo NDS nepodpíše zmluvu so zhotoviteľom, požiada ministra dopravy Pavla Lančariča.
Podpis zmluvy na výstavbu prvej etapy úseku R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča sa odkladá, súťaž musia prehodnotiť
„Keďže ide o projekt, na ktorý celá Bystrica čaká už mnoho rokov a ktorý by vyriešil tragickú dopravu v tomto úseku, budem žiadať ministra o podrobnejšie vysvetlenie všetkým, ktorých sa to dotýka, v prvom rade občanom,“ uviedol na sociálnej sieti Lunter.
NDS v závere júla vyhodnotila šesť ponúk v súťaži, pričom najnižšiu cenu v objeme takmer 86,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) navrhla skupina stavebných spoločností Doprastav, a. s. a Metrostav DS, a. s.
Odhadované náklady stavebných prác sú 89,3 milióna eur bez DPH, pri vyhodnotení rozhodovala najnižšia cena.
NDS vyhlásila tender na zhotoviteľa časti úseku R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča v dĺžke troch kilometrov koncom marca, trvanie stavebných prác odhadla na 960 dní, čiže 32 mesiacov.
Diaľničiari očakávali začiatok výstavby predbežne v polovici decembra tohto roka. Stavba úseku začína napojením na jestvujúcu R1 a končí napojením na cestu I/66 v mimoúrovňovej križovatke Šalková.