Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) po vyhodnotení ponúk vo viac ako rok trvajúcej verejnej súťaži na zhotoviteľa druhej časti severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4 vybrala úspešného uchádzača.
Víťazné združenie
Je ním Združenie R4 severný obchvat Prešova II. etapa na čele so spoločnosťou Eurovia SK, a. s., z Košíc, výstavbu vyše 10 kilometrového úseku navrhlo za najnižšiu cenu spomedzi troch konkurentov, a to 337,7 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) počas štyroch rokov.
NDS informovala o výsledku vyhodnotenia ponúk a poradí uchádzačov v dokumentoch zákazky vo Vestníku verejného obstarávania, účastníci predkladali ponuky 30. marca.
Víťazné združenie na základe dvoch kritérií vyhodnotenia ponúk získalo plný počet sto bodov – za navrhovanú celkovú cenu 95 a za lehotu výstavby päť.
Diaľničiari po tretíkrát musia znova vyhodnotiť víťaza mýtneho tendra, súťaž trvá vyše dvoch rokov
Oproti pôvodne odhadovanej hodnote stavebných prác 263 miliónov eur bez DPH navrhlo vyššiu cenu o takmer 75 miliónov eur, alebo o 28 %.
V spomínanom združení sú ešte spoločnosti Eurovia CS, a. s., Praha, ktorá má organizačnú zložku v Košiciach, SMS, a. s., Banská Bystrica, Váhostav – SK, a. s., Bratislava a TuCon, a. s., Žilina.
Rovnaká lehota výstavby
Na druhom mieste je spoločnosť Doprastav, a. s., Bratislava s ponukou vyššou o milión eur – 338,7 milióna eur. Spolu dostala 99,72 bodu, z toho za navrhnutú cenu 94,72 a za rovnakú lehotu výstavby päť.
Združenie vedené spoločnosťou Hochtief SK, s.r.o., Bratislava predložilo cenu vo výške zhruba 346,9 milióna eur, pričom získalo 97,5 bodu – za cenu 92,5 a za tú istú dĺžku prác päť.
Tunel Branisko sa počas údržby otvoril pre verejnosť, návštevníci sa dostali na nedostupné miesta (video+foto)
V tomto združení sú aj Hochtief CZ, a. s., Praha, Hochtief Infrastructure, GmbH, z nemeckého Essenu, Metrostav DS, a. s., Bratislava a Metrostav TBR, a. s., Praha. Aj ceny týchto uchádzačov sú uvedené bez DPH.
Lehotu predĺžila sedemkrát
NDS vyhlásila tender na vybudovanie druhej etapy prešovského obchvatu na R4 koncom februára 2022, dĺžku výstavby odhadovala na 1 583 dní, teda štyri roky a štyri mesiace.
Pôvodnú lehotu na predkladanie ponúk vlani 25. mája postupne predlžovala sedemkrát. Výstavbu časti obchvatu chce financovať zo štátneho rozpočtu, prípadne z vlastných zdrojov. Stavba bude napojená na jestvujúcu cestnú sieť v križovatkách Prešov, sever a Kapušany.
Diaľničiari vzhľadom na posúvanie termínu na ponuky predĺžili predpokladaný čas začatia prác z vlaňajšieho októbra na záver tohtoročného augusta, čo závisí od ďalšieho priebehu tendra, možných námietok proti vyhodnoteniu tendra a uzavretia zmluvy s vybraným zhotoviteľom.